مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: کتابخانه‌های عمومی استان به بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب نیازمند است.

کمبود کتاب در کتابخانه‌های عمومی گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه، زیربنای مطالعه در کتابخانه‌های استان با استاندارد‌ها فاصله دارد، گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۴۱ صدم درصد است.

او افزود: با توجه به بافت جمعیتی گیلان باید به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ و ۱۶ صدم درصد کتاب وجود داشته باشد که در این صورت به بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از برگزاری جشنواره اهدای کتاب در نیمه آبان امسال خبرداد و گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره یک ماهه شاهد افزایش اهدای کتاب به کتابخانه‌های گیلان باشیم.

پریسا کرمی به روند کند ساخت کتابخانه عمومی مرکزی رشت اشاره کرد و گفت: از سال ۸۳ تا کنون بیش از ۸ میلیارد تومان برای ساخت این کتابخانه هزینه شد و برای تکمیل آن به ۱۸ میلیارد تومان نیاز است.

او با بیان اینکه، گیلان ۹۹ کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه سیار دارد، تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

 

انتهای پیام / ق 

کتابخانه های عمومی گیلان با کمبود کتاب مواجه است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.