مربی تیم ملی تکواندو گفت: کادرفنی تیم ملی برای شناسایی استعداد‌ها، از ابتدای لیگ تا پایان آن، تمامی بازی‌ها را رصد می‌کند.

علی محمد بُسحاق مربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: به جز ۶ بازیکن تیم ملی که برای مسابقات گرندپری به بلغارستان اعزام می‌شوند تمام قهرمانان در مسابقات لیگ حضور دارند. همچنین بیشتر بازیکنان تیم ملی در مسابقات لیگ امسال حضور خواهند داشت اما از آن جایی که بازیکنان ملی پوش از ۱۵ روز قبل از مسابقات، در اختیار تیم ملی هستند و به همین دلیل در هفته اول و دوم لیگ بازی نمی کنند. 

بُسحاق با تاکید بر این که کادرفنی تیم ملی مسابقات لیگ را زیر نظر دارد گفت: هدف تمامی لیگ‌ها کمک به تیم ملی است، اما از آن جایی که مسابقات لیگ ما فشرده است و خیلی زود به پایان می‌رسد، نمی‌تواند کمک زیادی به ما کند، اما اگر زمان برگزاری مسابقات طولانی‌تر شود و حدود ۹ یا ۱۰ ماه طول بکشد خیلی بهتر است. با این وجود استعداد‌های زیادی در بازی‌های لیگ پا می‌زنند و کادرفنی تیم ملی برای شناسایی این استعداد‌ها از ابتدای برگزاری مسابقات تا پایان آن، تمامی بازی‌ها را رصد می‌کند و اگر پدیده‌ای باشد حتما به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد.


بیشتر بخوانید:  به اهدافمان در گرندپری ژاپن رسیدیم/ امیدوارم لیگ بازیکن سازی داشته باشیم


مربی تیم ملی در خصوص شرایط سنی بازیکنان حاضر در ترکیب تیم های لیگ عنوان کرد: به جز چند بازیکن باتجربه، بیشتر تکواندوکاران از سنین ۱۸ تا ۲۲ سال هستند و این می‌تواند خیلی به تیم‌ ملی ما کمک کند. تمامی بازیکنان شرکت کننده در لیگ جوان و جویای نام هستند و به تازگی از رده نوجوانان به تیم بزرگسالان رسیدند.

او درباره برنامه های پیش روی تیم ملی عنوان کرد: ۲۳ مهرماه تیم ملی برای شرکت در مسابقات گرندپری به بلغارستان اعزام می‌شود. مدال طلای این مسابقات ۴۰ امتیازی است. پس از آن به مدت ۱ هفته در صربستان اردو داریم و در تورنمنت G۱ این کشور که مدال طلای آن ۱۰ امتیاز دارد شرکت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: زوار: حضور ملی پوشان در مسابقات لیگ می‌تواند به افزایش سطح مسابقات کمک کند


بُسحاق در ادامه گفت: در مجموع گرندپری بلغارستان و فینال گرندپری روسیه که آخرین فرصت کسب امتیاز برای  ارتقاء رنکینگ بازیکنان جهت کسب سهمیه از طریق رنکینگ است، را در پیش داریم. ابتدا باید ۳ سهمیه المپیکی را قطعی کنیم و پس از آن ۷ ماه زمان داریم تا تمام توان و توجهمان را صرف موفقیت و کسب خوش رنگ‌ترین مدال‌ها در المپیک کنیم.

مربی تیم ملی در خصوص شرایط ملی پوشان برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: در حال حاضر مردانی و هادی پور رنک چهارم اوزان خودشان را دارند و میرهاشم هم در رنک ششم وزن دوم قرار دارد. اگر این بازیکنان بتوانند امتیازات لازم را در مسابقات پیش رو کسب کنند، می‌توان گفت حدود ۹۰ درصد راه کسب سهمیه را رفته اند. مسابقات بلغارستان مدنظر کادرفنی است، اما هدف  اصلی ما موفقیت در فینال گرندپری است.

انتهای پیام/ 

اظهارات بسحاق درباره تیم ملی تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار