مسجد جامعی گفت: قله توچال یکی از ظرفیت‌های پایتخت است که باید با ثبت ملی از اسیب دیدن آن جلوگیری شود.

بهروز تهران متعلق به مردم است / برای حفظ توچال باید این اثر ثبت ملی شود گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در آیین بزرگ‌داشت روز به تهران ضمن تبریک روز تهران گفت: خوشحالم روز تهران در پنجمین سال خود به هفته تهران گسترش پیدا کرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بسیاری از هنرمندان در جای‌جای ایران و این شهر بالیدن و رشد کردند و در نهایت منجر به افتخار این سرزمین شدند.

مسجد جامعی افزود: به واقع تهران شهری است که می‌توان ان را ایران شهر نامید و باید با نگاه ملی به ان نگاه کرد و تصمیم گیری پشت در‌های بسته برای تهران بی نتیجه است.

او تاکید کرد: کاخ گلستانی که ما در آن جمع شدیم تلفیقی از تجدد و هنر ایرانی و جهانی است و در جای جای تهران اگر نگاه کنید ردپایی از مکتب شیراز و اصفهان و ... خواهید دید.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما در تهران تکیه را در کنار کلیسا و کنیسه داریم و اگر نگاه کنیم این گامی است برای احترام به تمام ادیان‌های حاضر در پایتخت که در کنار هم در پایتخت زیسته اند.

مسجد جامعی تاکید کرد: باید تاکید کنم که روز و هفته تهران روز شهرداری نیست و این روز، روز مردم است و از تهران می‌توانیم به عنوان شهر مهربانی و حماسه یاد کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ظرفیت‌های توچال گفت: اگر توچال ثبت ملی نشود دیری نمی‌گذرد که این اثر هم دچار آسیب جدی خواهد شد و من باید از آقای ظریف که در سکوت خبری تلاش کرد ۱ هزارو ۷۰۰ لوح هخامنشی را به کشور بازگردد تشکر کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار