معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از اجرای برنامه‌های بهداشتی برای زائران به منظور پیشگیری از بیماری در مرز مهران خبر داد.

اجرای برنامه‌های بهداشتی برای زائران در مرز مهران

ناصری فر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: با توجه به افزایش تردد زائران از مرز مهران نسبت به سال گذشته و امکان افزایش انتقال بیماری‌ها در این مرز ، برنامه‌هایی به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌ها دربین زائران انجام گرفته است .

او ادامه داد: تعدادی پایگاه سلامت در مسیر تردد زائران درمرز مهران در نظر گرفته شده است که در مسیر رفت با برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط این پایگاه‌ها ، علائم بیماری‌ها و همچنین رعایت نکات بهداشتی به زائران اربعین حسینی آموزش داده می‌شود .

او اظهار کرد : در مسیر برگشت نیز زائران با عبور از گیت‌های سلامت غربالگری می‌شوند و برنامه‌هایی نیز به منظور جلوگیری از انتشار بیماری در بین زائران صورت می‌گیرد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: همچنین در پایگاه‌های سلامت، کار‌شناسان مبارزه با بیماری‌های عفونی و پزشکان به غربالگری بیماران عفونی و تب‌دار می‌پردازند .

انتهای پیام/ ن

برقراری پایگاه‌های سلامت در مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.