طرح پاییزه بیماریهای زنبور عسل در زنبورستان های خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  عجم رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان گفت: در این طرح ۳۵ زنبورستان در کل استان بصورت تصادفی انتخاب شده و کارشناسان دامپزشکی با مراجعه به آن‌ها علاوه بر معاینه بالینی زنبور‌ها اقدام به نمونه گیری می‌کنند.

او  افزود: سه آزمایش انگلی و دو آزمایش میکروبی روی نمونه‌های اخذ شده انجام می‌شود و موارد مشکوک برای آزمایشات تکمیلی به آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال خواهد شد.

عجم ادامه داد: در این طرح به زنبوردارانی که با طرح همکاری می‌کنند دارو‌های رایگان برای کنترل بیماری‌های انگلی تحویل خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اظهار کرد: این طرح هر سال حداقل یک بار برای کنترل دقیق زنبورستان‌ها از لحاظ وضعیت بهداشتی و شیوع بیماری‌ها انجام می‌شود.

خراسان جنوبی با داشتن ۵۷۱ زنبورستان و ۲۲ هزار و ۸۰۶ کندوی مدرن زنبور عسل یکی از استان‌های موفق در تولید طعم‌های خاص و خالص عسل بوده و حفظ این سرمایه نیاز به پایش منظم و کنترل دقیق دارد.

انتهای پیام / ط ا

وجود ۵۷۱ زنبورستان در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.