زنبورداران اسفراین در نیمه نخست امسال بیش از هزار و ۷۰۰ تن عسل از ۱۱۴ هزار کلنی برداشت کردند که به گفته مدیر جهادکشاورزی این شهرستان نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فانزه تاج آبادی مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: ۸۰۰ بهره بردار این حوزه بیش از ۷۰ درصد عسل استان را تولید می‌کنند و به همین دلیل شهرستان اسفراین به عنوان قطب تولید عسل در خراسان شمالی است.

تاج آبادی افزود: سیل بهار امسال سبب تلفاتی در زنبورستان‌های اسفراین شد اما، به دلیل بارش‌های خوب سال جاری و وفور گل و گیاهان مغذی این میزان خسارت با افزایش تولید جبران شد.

او حرفه زنبورداری را یکی از مشاغل پرسود اسفراین دانست و گفت: پارسال ۶۸۰ میلیارد ریال عسل این شهرستان در مناطق مختلف کشور به فروش رسید.

تاج آبادی با بیا ن اینکه برندسازی عسل شهرستان از برنامه‌های جهادکشاورزی است گفت: به همین منظور کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی اسفراین تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین افزود: کار‌های اجرایی این کارخانه انجام شده و فقط تامین برق این واحد مشکل داشت که با مذاکرات انجام شده در روز‌های اخیر حل شده است.

مرکز شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/د

برداشت بیش از ۱۷۰۰ تن عسل در اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.