نماینده مبارکه گفت: علم باید تولید کننده ثروت در کشور باشد، اما به نظر می‌رسد که نخبگان ما انگیزه لازم را برای تحقق این امر ندارند.

فارغ التحصیلان دانشگاه امنیت شغلی ندارند/ علم و دانش باید در کشور تولید ثروت کندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در جلسه علنی امروز مجلس و در سوالی از وزیر علوم درباره علت عدم توجه و ضعف در تأمین امکانات رفاهی و همچنین ارتقاء رشد کیفی اساسی، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش و علوم باید جزء قوی‌ترین وزرای کابینه باشند تا بتوانند نخبگان کشور را حفظ کنند.

نماینده مردم مبارکه افزود: چه کسی می‌خواهد به وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی رسیدگی کند؟ طبق استاندارد‌های بین‌المللی هر دانشجو باید ۵ و نیم متر در خوابگاه‌های دانشجویی در اختیار داشته باشد در حالی که ما چندین نفر را در این فضا جای می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: دانشجویان تحصیلات تکمیلی منشأ تحول در توسعه دانشگاه‌ها هستند/ برای اشتغال دانشجویان ارتباط مناسبی با بخش صنعت برقرار کرده‌ایم 

او ادامه داد: آقای غلامی می‌دانید که هیئت‌های علمی مرخصی بدون حقوق می‌گیرند و به کشور‌های دیگر می‌روند و چرا پیگیری برای برگشت آنها نمی‌شود؟ آینده فرزندان این کشور به دست این اساتید نخبه رقم می‌خورد.

سعیدی ادامه داد: علم و دانش باید بتواند در کشور تولید ثروت داشته باشد، اما آیا آنقدر به نخبگان انگیزه می‌دهید که این اتفاق را رقم بزنند؟ من از شما می‌خواهم که نخبگان را به کشور بازگردانید.

نماینده مردم مبارکه ادامه داد: آیا فارغ التحصیلان امنیت شغلی دارند؟ بدانید که وضعیت اشتغال مناسب نیست شما باید در لایحه ارزش افزوده برای نخبگان پیشنهاد می‌آوردید.

او ادامه داد: شما باید در پذیرش دانشگاه‌ها تناسب ایجاد کنید؛ برخی موارد تنها با یک تلفن شما قابلیت انجام دارند چرا این کار را انجام نمی‌دهید؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار