دهیار روستای نوفرست از توابع بیرجند گفت : عدم توجه به شیب روستا در لوله گذاری عامل اختلال در شبکه آبرسانی روستای نوفرست شده است.

مظفری دهیار روستای نوفرست از توابع بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: ۱۶ سالی است که به روستای نوفرست آبرسانی شده است.

او با اشاره به مشکل شبکه آبرسانی افزود: متاسفانه در لوله گذاری این منطقه شیب و اختلاف ارتفاع از بالاترین نقطه که منبع آب است تا پایین‌ترین نقطه روستا در نظر گرفته نشده است.

مظفری ادامه داد: وجود یک سایز لوله در مسیر شبکه آبرسانی باعث شده منطقه بالادست نوفرست بویژه درفصل تابستان با کمبود آب مواجه شود.

دهیار روستای نوفرست با اشاره به اینکه پمپاژآب از منبع آبرسانی بر اساس جمعیت اماری سال ۸۲ صورت می‌گیرد افزود: اکنون در دبی آب (کمیت آب) تغییری ایجاده نشده است و جواب گوی جمعیت روبه افزایش اهالی روستا نیست.

او با اشاره به اینکه آب مورد نیاز از منبع پمپاژ می‌شود بیان کرد: گاهی اوقات به دلایل قطعی برق و استهلاک شبکه یا سوختگی پمپ، در آبرسانی این منطقه اخلال ایجاد می‌شود.

مظفری گفت: تا کنون برای رفع مشکل شبکه آبرسانی پیگیری‌ها زیادی صورت گرفته است، اما تا کنون هیچ گونه اقدامی از طرف دستگاه اجرایی مربوطه انجام نشده است.

نیاز ۷۰۰ میلیون  تومانی برای اصلاح شبکه آب رسانی 

محمدزاده مدیر امور آب فاضلاب روستایی گفت: روستای نوفرست دارای زیر ساخت هی ضعیف است و شبکه اجرا شده قدیمی است.

او افزود توسعه روستایی از سرعت اصلاح و بازسازی ما جلوتر است.

محمدزاده ادمه داد: بیش از ۷۰۰ میلیون  تومان اعتبار بری اصلاح شبکه اب رسانی این روستا مورد نیاز است تا ما بتوانیم یک خط مستقل از منبع فشار شکن برای قسمت بالا دست روستا و گلوگاه‌های شبکه هارو تعویض کنیم.

روستای نوفرست در دهستان باقران در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی بیرجند واقع شده است.

انتهای پیام / ط آ

 

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.