داریوش خلق نیک کارشناس فضای مجازی در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت:این شکلکها برای نخستین بار از طریق یک مهندس ژاپنی در سال ۱۹۹۷ وارد فضای مجازی شده است.
او افزود؛ بر اساس آمار جهانی شکلکهای خنده و قلب پرکاربردترین شکلکهای فضای مجازی در پیام رسانها هستند.
درحالی این روزها شکلکهای دیجیتالی به عنوان نوعی ابراز احساسات فضای مجازی را تسخیر کردند که کارشناسان به شدت آن را نکوهش میکنند.
اخلاقی نیا روانشناس در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت: ورود این شکلکها باعث شده زبان ، غنای خود را از دست بدهد و افراد به جای اینکه از کلمات و بخشهای زبانی و گفتاری و نوشتاری استفاده کنند از این شکلکها استفاده میکنند.
بر اساس تحقیقات انجام شده متخصصان حوزه فضای مجازی در صددند که شکلکهای متحرک را جایگزین شکلکهای ثابت کنند.
انتهای پیام/غ