مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه در گزارشی از بازگشت بیش از ۱۲۰۰ پناهجوی سوری به کشورشان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه امروز سه شنبه اعلام کرد بیش از ۱۲۰۰ پناهجوی سوری طی ۲۴ ساعت گذشته از اردن و لبنان وارد کشورشان شده اند.

این مرکز در بولتن روزانه خود نوشت: در طول ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۱۲۴۱ پناهجوی سوری به کشورشان بازگشته اند که از این تعداد ۴۱۶ نفر شامل ۱۲۵ زن و ۲۱۳ کودک از مرز جدیده یابوس و تلکلخ لبنان بوده است و ۸۲۵ نفر شامل ۲۴۸ زن و ۴۲۱ کودک از طریق مرز ناصب در اردن به کشورشان بازگشته‌اند.

این مرکز در بخش دیگری از گزارش خود آورده است واحد‌های مهندسی سوریه در بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته، حدود دو هکتار از میدان‌های مین را پاکسازی کرده اند و حدود ۳۵ وسیله انفجاری را منهدم کرده اند. همچنین پنج ساختمان مسکونی، یک بیمارستان و یک ایستگاه ارتباط الکترونیکی در همین مدت بازسازی شده است.

از آنجایی که دولت سوریه کنترل بیشتر مناطق این کشور را که توسط تروریست‌ها اشغال شده بود، دوباره به دست آورده، اکنون تمرکز بر ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشت پناهندگان است. در این روند، مسکو با کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان و همچنین تضمین آتش بس، به دمشق کمک می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار