به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در حاشیه جلسه تنظیم بازار استان در رابطه با سود بالای صنف پوشاک در بازار اظهار کرد: نبود خوشهبندی و عدم برندسازی از جمله مشکلات در حوزه پوشاک است.
وی با بیان اینکه مدیریت اتحادیه پوشاک حدود ۳۰ سال است که در دست یک فرد قرار دارد، افزود: علت ثبات مدیریت در اتحادیه در دست بررسی است، اما علم مدیریت میگوید یک فرد هر اندازه توانایی مدیریت در یک زمینه را داشته باشد، خلاقیت آن به مرور زمان کم میشود.
امامی امین با اشاره به اینکه قدمت صنعت پوشاک در ایران بیش از قدمت تشکیل یک کشور است، گفت: صنعت پوشاک ایران در دورههای گذشته به عنوان یک برند جهانی محسوب میشد، اما چرا اکنون وضعیتش این چنین است.
بیشتر بخوانید: تکرار عرضه مانتوهای جلوباز در نمایشگاه «زنان و تولید ملی» / مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران: این پوشاک خانگی هستند! + عکس
وی با بیان اینکه در تهران چندین هزار کارگاه تولید پوشاک وجود دارد، افزود: کارگاههای تولید پوشاک نیاز به ساماندهی دارند و دولت سعی دارد تا این کارگاهها را برون سازی کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با بیان اینکه هر حوزه برای خود یک مافیا دارد، گفت: قاچاق کالا، مواد اولیه و حتی پوشاک مافیای خود را دارند که باید برای این موضوع فکری کرد.
وی با تأکید بر اینکه تولید کننده و مصرف کننده از وضعیت فعلی راضی نیستند، بیان کرد: این نارضایتی به دلیل نابسامانی در این حوزه است به عنوان مثال برای اینکه یک پوشاکی تولید شود و به دست مصرف کننده برسد، بر قیمت آن بیش از ۲۰۰ درصد افزوده میشود که علاوه بر تولید کننده، فروشنده نیز از سود آن بهره میبرد.
امامی امین در پایان از متولیان اتحادیه پوشاک درخواست کرد که اگر توانایی اداره صنفی را ندارند، کنار بکشند و این اتحادیه را به افراد با تجریه دیگر بسپارند.
انتهای پیام/