آغاز بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، گفت: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی صبح امروز در بندرعباس آغاز شد.

ناهید سلیمانی احمدی افزود: ۷۴ قصه‌گو در این دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ا زهرمزگان با هم رقابت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: در این دوره از جشنواره قصه‌گویی ۱۶۳ اثر در بخش صحنه‌ای به دبیرخانه این جشنواره ارسال و در نهایت ۷۴ اثر برای رقابت قصه‌گویان توسط داوران انتخاب شد.

سلیمانی افزود: از ۱۶۳ اثر قصه‌گویان این دوره از جشنواره، ۸۹ اثر در بخش دختران و پسران، ۶۶ اثر در بخش زنان و مردان و ۸ اثر نیز در بخش پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها قرار دارد.

او گفت: بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار «آینده ساختنی است» در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: آثار دریافتی در بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی از استان هرمزگان را ۱۵۱ اثر اعلام کرد که در تهران داوری خواهند شد.

سلیمانی گفت: در این دوره از جشنواره ۱۱ برگزیده شامل (۵ برگزیده بخش زنان و مردان)، (۳ برگزیده دختران وپسران) و (۳ برگزیده بخش پدربزرگ و مادربزرگ) انتخاب و به مرحله منطقه‌ای بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس راه می‌یابند.

شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

او افزود: شش داور و یک ناظر در  بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی حضور دارند.

اختتامیه مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی فردا ۱۸ مهر در مرکز فرهنگی و هنری آفرینش بندرعباس برگزار می‌شود.

داوری این دوره از جشنواره استانی را محمد سایبانی کارگردان و بازیگر تئاتر، عاطفه جمالی مدرس دانشگاه هرمزگان و نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برعهده دارند.

مرحله منطقه‌ای بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس و راه‌یافتگان آن در شب یلدا در تهران با هم به رقابت می‌پردازند.

سال گذشته در بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی، "عفت تفضلی" و "مبینا جعفری" از استان هرمزگان هر دو مقام دوم این دوره از جشنواره را به دست آوردند.

انتهای پیام/ر

برگزاری بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی در بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.