ستاد اجرایی انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی در اراک جلسه مشترک تشکیل دادند.

جلسه مشترک ستاد اجرایی انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه مشترک ستاد اجرایی انتخابات استان مرکزی و هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات در استان مرکزی در اراک تشکیل شد و مسئولان اجرایی و نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر همراهی، همدلی و وفاق که موجب سربلندی و اعتلای نظام اسلامی می‌شود تاکید کردند.

حجت‌الاسلام مبارک آبادی رئیس هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه هدف مشترک همه مسئولان و مردم در انتخابات حضور حداکثری است گفت: وزارت کشور، شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی و نظارتی و همه دستگاه‌های مرتبط با یک هدف به میدان می‌آیند و آن هم حضور حداکثری و ناامید کردن دشمنان نظام است.

حجت‌الاسلام مبارک آبادی افزود: باید تلاش کنیم که رضایتمندی و اعتماد مردم بیشترشود تا با برگزاری انتخابات سالم آبروی نظام را حفظ کنیم.

آمادگی دولت برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم

اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی هم در این جلسه از آمادگی وزارت کشور، استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای برگزاری انتخابات گفت و افزود: با همکاری تعامل و همدلی این کار سنگین را به سرانجام خواهیم رساند و وظیفه کارگزاران نظام افزایش مشارکت مردم است و مشارکت با اعتمادسازی و رضایتمندی مردم میسر خواهد شد.

اکرمی افزود: تمامی کارشناسان، فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را دیده و هم اکنون هم در حال آموزش هستند.

۲ اسفند ۹۸ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند ماه امسال (۱۳۹۸) برگزار می‌شود و شورای نگهبان با بررسی صلاحیت داوطلبان، نامزدی و تایید نهایی صحت برگزاری انتخابات را تا این تاریخ اعلام می‌کند.

به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

کدخدایی با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها و نامزد‌ها بعد از ثبت نام در فرصت قانونی انجام می‌شود افزود: طبق قانون انتخابات شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که باید شرایط و موانع را بررسی کند در ماده‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات شرایط و موانعی ذکر شده است.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی دوره بعدانتخابات برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.