به گزارش خبرنگار
حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در آئین رونمایی از سرویسهای هوشمند شهرسازی گفت: باید به این نکته مهم اشاره کنم که تعریف شهر هوشمند این نیست که باید محوریت آن بر روی تکنولوژی باشد و شهر هوشمند شهری است که مردم راحت بتوانند زندگی کنند و کیفیت زندگی آنها بهتر شود و اثرات آن در پایتخت نیز مشاهده شود که ما تلاش کردیم به جنبههای گوناگون این امر توجه کنیم.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران افزود: اگر ما بتوانیم شهرداری را به سمت تحول دیجیتال سوق دهیم آنگاه میتوانیم انتظار داشته باشیم که علم شهر هوشمند را شهرداری در دست بگیرد و به اعتقاد ما ذینفعان باید خدمات متفاوتی از مدیریت شهری دریافت کند.
فرجود با تاکید بر این نکته که دیگر امروز این امکان وجود ندارد که کارها به روال قبل انجام شود، گفت: رکن دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد تغییر مدل کسب و کار و فعالیت است و در سطح کلان نیز باید این مدل تغییر پیدا کند و لازمه آن این است که ما به درون نگاه کنیم.
او ادامه داد: تهران من درگاه واحد ارتباط شهرداری با مردم است که در سال ۹۷ با اجرای طرح ترافیک فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آن ثبت نام کردند و در لحظه ۳ هزار نفر فعال آن هستند.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران ادامه داد: روزانه ۳ هزار تماس با مدیریت شهری گرفته میشود و در مقابل آن نیز ما ۱ هزار و ۵۰۰ درخواست را جواب میدهیم و این امکاناتی است که در کنار سایت تهران من برای یک سامانه جامع خدماتی به شهروندان ارائه کردهایم.
فرجود تاکید کرد: زمانی که ما سرویسی ارائه میکنیم شهروندان از آن سرویس استفاده میکنند و این نشان گر سطح آمادگی شهروندان است و باید اعلام کنم که تمام پروندههای حوزه شهرسازی از سال ۹۰ بر روی کارتابل شهروندی تارنمای تهران من قرار گرفته است.
انتهای پیام/