در پی تخریب کتابخانه روستای حسین آباد کالپوش براثر رانش زمین تلاش بر این است که کتابخانه این روستا مجدد جانمایی و راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  ضمن بیان اینکه کتابخانه عمومی حسین آباد کالپوش بر اساس رانشی که در این منطقه به وجود آمد، به‌صورت صددرصدی تخریب شد، گفت: با توجه‌های استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته مراحل جانمایی و تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی مجدد این کتابخانه در حال نهایی شدن است.

او ضمن بیان اینکه یکی از منابع پایدار برای نهاد کتابخانه‌ها اختصاص نیم درصد سهم شهرداری‌ها است، افزود: این مهم می‌بایست در دستور کار شهرداری‌های استان قرارگرفته و مبلغ موردنظر به‌حساب کتابخانه‌ها واریز شود که خوشبختانه اکثر شهرداری‌ها در این حوزه همکاری مطلوب داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه در حال حاضر ۷۱ کتابخانه عمومی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: بالغ‌بر ۱۰ میلیون نسخه کتاب در حوزه‌ها و موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

شاکری ضمن بیان اینکه ۳۷۱ هزار نسخه کتاب طی شش ماه نخست سال جاری از کتابخانه‌های عمومی استان به امانت برده شده است، تصریح کرد: ۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر در این تعداد کتابخانه عمومی عضو هستند و از امکانات موجود استفاده می‌کنند.

او ضمن بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی سال ۹۸ از استان سمنان شرکت کردند، افزود: یکی از اقدامات خوب‌صورت گرفته در نهاد کتابخانه‌ها حمایت از کودکان مناطق سیل‌زده بود که هدایای فرهنگی ویژه کودکان در نواحی بحرانی ارسال شد.

انتهای پیام / م

۳۷۱ هزار نسخه کتاب طی شش ماه نخست سال جاری از کتابخانه‌های عمومی استان به امانت برده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.