حسن بیکی گفت: رعایت عدالت در اختصاص تسهیلات میراث فرهنگی در شهرهای تاریخی امری ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،ابوالفضل حسن‌بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس در نشست با معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور ضمن بیان اینکه این شهرستان سه هزار اثر تاریخی دارد که در نوع خود برای کشور بی نظیر است، گفت: معتقدیم می‌بایست تخصیص تسهیلات میراث فرهنگی عادلانه در شهر‌های تاریخی انجام شود که دامغان از این نظر نیازمند توجه ویژه است.

او ضمن بیان اینکه دامغان به لحاظ بُعد تاریخی و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور و برخورداری از آب‌وهوای مطبوع مورد توجه گردشگران بسیاری قرار دارد، افزود: رسیدگی به این مجموعه و گنجینه بی‌نظیر قطعا به اعتبارات خاص نیاز دارد که امیدواریم این مهم در دستور کار سطوح وزارت‌خانه منظور شود.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه دو هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل بودجه سال‌جاری به وزارت میراث فرهنگی ارائه‌شده است، ابراز داشت: امیدواریم این میزان اعتبار بتواند به حوزه گردشگری کشور کمک کرده و باعث رونق اقتصادی همه جانبه این بخش شود.

حسن بیگی ضمن بیان اینکه در مجلس، وزارت میراث فرهنگ و دولت تعامل و ارتباط بسیار خوب وجود دارد، تصریح کرد: امروز این همدلی در شهرستان نیز فراهم‌شده است تا همه این ظرفیت‌ها بتوانند به احیا و نگهداری این تمدن هفت‌هزار ساله دامغان نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

او اظهار داشت: تنوع موجود در دامغان از حیث اقلیم و بافت تاریخی می‌تواند به فرصتی برای رونق گردشگری و چرخش اقتصادی کشور تبدیل شود که انتظار می‌رود برنامه ریزان در این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشند.

انتهای پیام / م

پتانسیل اقلیمی و بافت تاریخی دامغان فرصتی برای رونق گردشگری و چرخش اقتصادی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.