مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: سیل فروردین ماه امسال هشت هزار میلیارد تومان به زیرساخت‎های شهرستان پلدختر خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، غلامرضا آقا میرزایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: سیل فروردین ماه امسال هشت هزار میلیارد تومان به زیرساخت‎های شهرستان پلدختر خسارت وارد کرد.

 آقا میرزایی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر اظهار داشت: در مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی به ستاد بحران اختصاص داده شده است.

او افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی و حجم آسیب‌های وارده، مسوولان باید صبوری و سخت کوشی به فعالیت خود ادامه دهند و اعتبارات تخصیص یافته را با اولویت بندی هزینه کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان گفت: بازسازی آسیب‌های ناشی از سیل آغاز شده به گونه‌ای که هیچ وقت درهیچ استانی ابلاغ اعتبار، مبادله موافقت نامه و انتخاب پیمانکار به این سرعت نبوده است.

آقامیرزایی با بیان اینکه دیواره ساحلی شهر پلدختر با تلاش بنیاد مسکن اصفهان در حال احداث است ادامه داد: ساخت این دیواره حفاظتی تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در قالب۴۷ قطعه احداث می‌شود.

او توضیح داد: هر قطعه دیواره ۱۲ متر طول و هشت متر ارتفاع دارد و تاکنون ۱۱ دیوار آن تکمیل و مابقی تا ارتفاع چهار متر اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: با توجه به نقش نجات دهنده این دیوار و اهمیت حفظ جان شهروندان، همه باید همکاری کنند این طرح به عنوان یک مطالبه عمومی هرچه زودتر تکمیل و بهره برداری شود.

آقا میرزایی به دیواره حفاظتی سایر مناطق سیلزده پلدختر اشاره کرد و یادآورشد: دیواره حفاظتی روستا‌های چم مهربالا ۲۸ درصد و روستای بابازید ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و دیوار حفاظتی شهر معمولان از سوی آب منطقه‌ای و با ۱۵میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است.

او در خصوص نقاط آسیب دیده جاده پلدختر – خرم آباد اظهار داشت: عملیات روکش آسفالت در حد فاصل پلدختر تا معمولان به پایان رسیده و کار آسفالت حدفاصل ویسیان تا پلدختر تا ۱۰ روز آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان افزود: تمام روکش آسفالت جاده پلدختر – خرم آباد موقت است که معاونت ساخت وزارت راه و شهرسازی در این راستا با یک پیمانکار قرارداد بسته و فاز نخست اجرای این طرح آغاز شده است.

انتهای پیام/ر

سیل ۸ هزار میلیارد تومان به پلدختر خسارت زد

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.