رئیس فراکسیون بنادرو دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به معنای واقعی و کامل از تولید ملّی به ویژه صنعت کشتی سازی حمایت کند.

حمایت از تولید داخل در عمل انجام شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، قاسم احمدی لاشکی رئیس فراکسیون بنادرو دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به معنای واقعی و کامل از تولید ملّی به ویژه صنعت کشتی سازی حمایت کند.

او در نشست رفع موانع تولید هرمزگان در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس افزود: سازمان بنادرو دریانوردی و کشتیرانی نیاز‌های خود را از صنایع داخلی تامین کنند.

رئیس فراکسیون بنادرو دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ۳۰ درصد از ظرفیت مجتمع بزرگ کشتی سازی و صنایع فراساحل قابل استفاده است و ۷۰ درصد دیگر آن جای کار دارد که باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست گفت: در این نشست مقرر شد کشتیرانی ملی نفت کش، کشتیرانی جمهوری اسلامی و سازمان بنادرو دریانوردی سفارش‌ها و نیازمندی‌های خود را از این مجتمع کشتی سازی تامین کنند.

خلیل قاسمی افزود: امسال ساخت ۲۶۰ فروند شناور در هرمزگان هدف گزاری شده بود که امروز بیش از این میزان تحقق پیدا کرده است و نسبت به سال گذشته ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

استاندار هرمزگان هم گفت: در دو سال گذشته بخشی از کار‌های تعمیراتی شرکت ملی نفت کش در مجتمع ایزوئیکو مانند سکو‌های فاز‌های پارس جنوبی انجام شده است و این توانمندی این مجتمع را نشان می‌دهد.

فریدون همتی افزود: در مجتمع کشتی سازی بندرعباس اکنون پنج هزارو ۲۰۰ نفر مشغول به کار اند که ظرفیت این مجموعه اشتغال تا ۱۴ هزار نفر داراست.

انتهای پیام/ د

حمایت واقعی از تولید ملّی خواسته نمایندگان مجلس از دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.