نخستین بانوی مدال آور مسابقات جهانی ٢٠١٩ساواته گفت: حضور زنان در ورزشگاه کنترل رفتار‌های نابهنجار و تعدیل خشونت‌های کلامی را به دنبال دارد.

آرزو حقدوستی، نخستین بانوی مدال آور مسابقات جهانی ٢٠١٩ساواته (بوکس فرانسوی) با مجوز شورای ملی المپیک و دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی در زمینه‌ی حضور زنان در ورزشگاهدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه توجه زنان به ورزش می‌توان سبب بالندگی و جنبش بیشتر ورزشکاران شود و جامعه را به خودسازی فرهنگی مثبت تری سوق دهد، گفت: به دنبال الگوبرداری از رفتار مردان ورزشی، زنان ورزشکار نیز به ورزش حرفه ای‌تر خواهند پرداخت و علاوه بر آن تیم منسجم‌تر و قدرتمندی را در بین بانوان شاهد خواهیم بود.

او افزود: دختران افسرده‌ی امروز، مادران افسرده فردا خواهند بود، ولی در مقابلش، مادرانی که ورزشکار باشند فرزاندانشان را نیز به سوی ورزش سوق می‌دهند.

حقدوستی، ورزش را مهم‌ترین اصل سالم سازی دانست و تصریح کرد: فرزندانِ مادران ورزشکار با اخلاق ترند در نتیجه موتور محرکه‌ی جامعه قوی‌تر خواهد بود و در مجموع می‌توان گفت، جامعه‌ای که دارای فرهنگ ورزشی پرقدرتی باشد، افراد آن جامعه به سوی مواد مخدر و اعتیاد روی نمی‌آورند.

او با بیان اینکه جامعه‌ای که سالم‌تر باشد، دانشمندان، هنرمندان و نخبگان بیشتری نیز خواهد داشت، بیان داشت: پس دولت می‌تواند برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزشی در میان اقشار جامعه عمل و جایگاه مناسب و در خور شخصیت زنان را مهیا کند.

حقدوستی با اعلام اینکه حضور بانوان در همه‌ی سطوح و بخش‌ها سبب جامعه‌ای پویا خواهد شد، گفت: علاوه بر آن، حضور خانواده‌های بازیکنان و آشنایان ورزشکار موجب خرسندی و در نتیجه‌ی عملکرد بهتر آنان خواهد شد.

او با اشاره به اینکه جو مردانه‌ی استادیوم‌ها و رفتار نا بهنجار طرفداران تیم‌ها سبب شده است که افرادی از طبقات پایین سو استفاده کرده و رفتار‌های بر خلاف هنجار جامعه از خود بروز دهند، تأکید کرد: این افراد باید کنترل شوند.

نخستین بانوی مدال آور مسابقات جهانی ٢٠١٩ساواته افزود: همانطور که زنان ورزشکار پا به پای ورزشکاران مرد در صحنه‌های ورزشی به رقابت می‌پردازند و برای کشور عزیزمان ایران افتخار آفرینی می‌کنند، حضور زنان در ورزشگاه‌ها هم به عنوان یک حق شهروندی محسوب می‌شود که باید در این خصوص به صورت عادلانه رفتار شود تا موجبات خشنودی همه را به دنبال داشته باشد.

او تصریح کرد: تجربه نشان داده است، هرجا بانوان باشند، به دنبال آن شاهد احترام و جوی از شور و شعور باشیم.

حقدوستی بیان داشت: به عقیده من، حضور زنان در فضا‌های ورزشی به ویژه ورزشگاه‌ها کنترل رفتار‌های نابهنجار و تعدیل خشونت‌های کلامی را به دنبال دارد که البته تاثیرات مثبت آن ملزم به صبر و شکیبایی است.

انتهای پیام/ب

حضور زنان در ورزشگاه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار