معاون وزیر خارجه سوریه با محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه، تاکید کرد اگر ارتش سوریه در مناطق کُردنشین حضور داشت، ترکیه هرگز به این مناطق حمله نمی‌کرد.

فیصل مقداد: در صورت حضور ارتش در شمال سوریه، ترکیه نمی‌توانست به این مناطق حمله کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه، با محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تاکید کرد اگر ارتش سوریه در مناطق کُردنشین حضور داشت، ترکیه هرگز به این مناطق حمله نمی‌کرد.

او همچنین گفت: برای گفت‌و‌گو با کرد‌های جدایی‌طلبی که به کشور خود خیانت کردند و به حمایت آمریکا متوسل شدند، آمادگی نداریم. آغوش دولت برای همه مردم سوریه باز است، اما منطق جدایی‌طلبی را برنمی‌تابیم.

فیصل مقداد تاکید کرد دولت سوریه همواره خواستار گفت‌و‌گو با مخالفان بوده است، اما برخی مذاکره را رد و زمینه را برای حمله ترکیه آماده کردند.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین گفت: ترکیه از آغاز بحران سوریه همواره دروغ گفته است و باید محاکمه شود. ترکیه از گروه تروریستی جبهه النصره حمایت می‌کند. هیچ گروه تروریستی‌ای باقی نمانده است که ترکیه از آن حمایت نکرده باشد. تاریخ اردوغان را محاکمه خواهد کرد، زیرا او در حق مردم سوریه جنایت کرده است. اردوغان قاتل راه را برای ۱۷۰ هزار تروریست هموار کرد تا وارد سوریه شوند و مردم را قتل عام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار