برای اطلاع از آخرین وضعیت مرزهای کشور این خبر را بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، باتوجه به نزدیک شدن اربعین حسینی خیل عظیمی از جمعیت از طریق مرزهای کشور به سوی عراق روانه است،برای اطلاع از آخرین  وضعیت مرزهای کشور و تردد زائران این بسته خبری را بخوانید.

باز بودن تمامی محور‌های مواصلاتی استان ایلام با وجود حجم بالای تردد‌ها

 سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: خوشبختانه با وجود حجم بالای تردد‌ها در استان ایلام و حجم زیادی که از محور‌های ارتباطی استان ایلام به سمت دروازه عتبات عالیات می‌رود، در حال حاضر تمامی محور‌های مواصلاتی استان باز است و تردد در آن‌ها در جریان است.

بیش از ۷ هزار زائر در موکب‌ها پذیرایی شدند

حیدریان بخشدار ماهیدشت در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،    از پذیرایی بیش از ۷ هزار زائر در موکب‌های ماهیدشت خبر داد و گفت: شاهد دریای عظیم زائران اربعین  هستیم که در این مراس  شرکت می کنند و ریشه در  دلدادگی  عشق و محبت به سید و سالار شهیدان دارد.

ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ۱۳ لغایت ۱۸مهرماه تعداد ۳۰ هزار و ۵۲۷ مورد خدمت درمانی به زائران اربعین حسینی در سطح استان ایلام ارائه شده است.

 

امروز ۲۸ هزار زائر اربعین حسینی از مرز خسروی خارج شدند

فرماندار قصرشیرین گفت: ۲۸ هزار نفر از زائران اربعین حسینی (ع) امروز (جمعه ۱۹ مهرماه) از طریق مرز رسمی خسروی در این شهرستان به عراق عزیمت کردند.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / مرز شلمچه بسته نیست /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند/ فعالیت شبانه روزی گشت‌های نسوان در پایانه مرزی مهران +فیلم و تصاویر

 

روزانه باید ۳۰ هزار زائر به کربلای معلی منتقل شود

وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بیان اینکه عزیمت زائران اربعین حسینی (ع) در مرز رسمی خسروی به عراق محدودیت زمانی دارد، تاکید کرد که این مرز همانند مهران و مرز‌های شلمچه و چذابه نیست.

افزایش ۱۰۰ درصدی تردد‌ها در مرز مهران به ایلام

سرهنگ رضا همتی زاده  رئیس پلیس راه  استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت :ازدهام تردد در مسیر ایلام به مهران افزایش چشمگیری داشته که می‌طلبد مردم سفر خود را مدیریت کنند.

امنیت پایدار و شبانه روزی مرز مهران

سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: امنیت اجتماعی پایدار برای زائران و مرهون مجاهدت‌های خالصانه و ایثارگران کارکنان بی ادعایی است که شبانه روز در راستای حفظ و ایجاد امنیت به عنوان خادمان مردم، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

لزوم ورود جدی و فعال استان‌های معین شلمچه در تامین خودرو برای انتقال زائران

سرکنسول ایران در استان بصره عراق بر لزوم ورود جدی و فعال استان‌های معین شلمچه در تامین خودرو برای انتقال زائران و آب آشامیدنی مورد نیاز آنان تاکید کرد.

ورود مرحله‌ای زائران اربعین حسینی ‌به‌ عراق

رئیس پایانه‌های مرزی عراق ‌با اشاره به نشست امروزش با مسئولان دولتی و انتظامی ایران گفت: در این نشست مصوب شد زائران را به‌صورت مرحله‌ای وارد عراق کنیم تا از ازدحام بیش‌ازحد جلوگیری شود.

خروج زائران از مرز چذابه از ۲۵۰ هزار نفر گذشت/تردد روان است

 علی حسین حسین زاده رئیس قرارگاه ستاد اربعین در چذابه با بیان اینکه تعداد زائران اربعین در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۵ برابر شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مرز چذابه به عتبات عالیات مشرف شده اند.

جمعیت سنگین و انبوه زائران اربعین در مرز مهران

سردار محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در مرز بین المللی مهران گفت: قریب به ۳۰ هزار نفر از پرسنل خدوم نیروی انتظامی در مرز‌های چهارگانه و شهر‌های مرز مستقر و در حال خدمت رسانی و تامین نظم و امنیت مرز‌ها هستند.

 

آخرین اخبار از مرزهای کشور / مرز شلمچه بسته نیست /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند/ فعالیت شبانه روزی گشت‌های نسوان در پایانه مرزی مهران +فیلم و تصاویر

استقرار ۸ گشت پلیس و یک ایستگاه اربعین در محور کارزان به ایلام

سرهنگ رضا خورانی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:امسال با برنامه ریزی مناسب و شناسایی نقاط حادثه ساز و با استقرار نیرو‌های انتظامی مشکلات گره ترافیکی به حداقل ممکن خواهد رسید.

برپایی ۲ موکب عقیدتی سیاسی انتظامی ایلام در پایانه مرزی مهران

رئیس عقیدتی‌سیاسی استان ایلام با بیان اینکه پلیس علاوه بر تامین نظم و امنیت زائران به موضوع تغذیه و انجام فرائض دینی آنان نیز توجه کرده است از از برپایی ۲ موکب این سازمان در پایانه مرزی مهران خبر داد.

تامین آب معدنی در مرز مهران و آن سوی مرز

استاندار ایلام از تامین ۳ میلیون بطری آب معدنی در مرز مهران و آن سوی مرز خبر داد.

فعالیت شبانه روزی گشت‌های نسوان در شهر و پایانه مرزی مهران

سرهنگ شهاب عزیز زاده جانشین انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با اشاره به فعالیت‌های شبانه روزی گشت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهر و پایانه مرزی مهران، گفت: علاوه بر گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس مبارزه با مواد مخدر آقایان، گشت نسوان نیز در گیت‌های خروجی بانوان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

زائران خودرو‌های خود را در پارکینگ شمالی چذابه پارک کنند

عادل عذار مالکی شهردار بستان تعداد خودرو‌های پارک شده در پارکینگ چذابه از ابتدای ماه صفر تا کنون را حدود ۱۴ هزار خودرو عنوان کرد و گفت: دیروز بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی خودرو‌هایی خود را در پارکینگ چذابه گذاشتند و به همین دلیل ظرفیت این پارکینگ تکمیل شد.

استقرار ۲۰ گروه امداد خودرو در گذرگاه‌های مرزی خوزستان

مشاور مدیر عامل امداد خودروی سایپا گفت:۲۰ گروه امداد خودرو ساپیا در مسیرهای منتهی به گذرگاه‌های مرزی خوزستان به زائرانی که خودروی آنها نقص فنی پیدا می‌کند امدادرسانی می‌کنند.

خدمت رسانی بی مرز به زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه

آخرین اخبار از مرزهای کشور / مرز شلمچه بسته نیست /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند+فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از مرزهای کشور / مرز شلمچه بسته نیست /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند+فیلم و تصاویر

امنیت در مرز‌های خوزستان برقرار است

سردار سید محمد صالحی جانشین فرمانده انتظامی خوزستان در حاشیه بازدید از مرز چذابه گفت: پلیس استان خوزستان از ابتدای ماه صفر و با آغاز مأموریت اربعین حسینی که زیباترین و باشکوه‌ترین مأموریت نیروی انتظامی است با تمام توان و ظرفیت‌های موجود در حال خدمات‌رسانی و تأمین نظم و امنیت زوار در ۲ مرز شلمچه و چذابه هستند.

تردد روان در مرزهای شلمچه و چذابه

فرمانده انتظامی استان خوزستان از تردد روان در مرز‌های شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: حدود ۵۵۰ هزار زائر طی ماه صفر از پایانه مرزی شلمچه عازم سفر کربلا شدند.

فرماندار خرمشهر:مرز شلمچه بسته نیست

فرماندار شهرستان خرمشهر با تاکید بر اینکه مرز شلمچه بسته نیست، گفت: به دلیل ازدحام بیش از حد زائران در بخش عراق و به منظور کاهش فشار جمعیت، پس از هر بار اعزام زائران به عراق، اندکی تنفس می‌دهیم تا مرز کمی تخلیه شود و دوباره اعزام زائران انجام می‌شود.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / مرز شلمچه بسته نیست /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند+فیلم و تصاویر

وی تاکید کرد: مرز شلمچه به هیچ عنوان بسته نیست.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / پارکینگ بزرگ اربعین مهران در مرز تکمیلی /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند+فیلم و تصاویر

 پیش بینی استقرار ۱۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای روز‌های آینده در پایانه برکت مهران

دلخواه مدیرکل حمل و نقل راهداری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، در مهران گفت: دستگاه اتوبوس در پایانه برکت دپو شده و منتظر بازگشت زوار از عتبات عالیات هستند.

او افزود:از شب گذشته تاساعت ۱۳امروز بالغ بر ۱۴۰هزار تردد در مسیر‌های مهران به وقوع پیوسته که افزایش ۳برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

ظرفیت ۵۲ هزار خودرویی پارکینگ‌های مرز خسروی/تاکنون ۱۰ هزار خودرو پارک شدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه سردار "علی اکبر جاویدان گفت: تاکنون ۱۰ هزار خودرو در محل‌های اختصاص یافته پارک شده اند و هنوز ظرفیت زیادی برای پارک خودروی سایر زائران وجود دارد.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / مرز شلمچه بسته نیست /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند+فیلم و تصاویر

او ادامه داد: طی یکی دو روز اخیر نیز حدود ۶۰ گیت برای تردد زائران در مرز خسروی اختصاص یافت تا آن‌ها با کمترین معطلی بتوانند به عتبات عالیات سفر کنند.

خودرو‌های اتوبوس درمسیر برگشت در محور ملکشاهی تردد کنند

سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس‌راه ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:با توجه حجم عظیم اتوبوس و استفاده از ناوگان حمل و نقل، برای پیاده شدن مسافران از اتوبوس مامورین پلیس راه در این پایانه مستقر شدند و رانندگان را الزام می‌دارند که در مسیر‌ها توقف ننمابند زیرابا توجه به حجم زیاد آنان در صورت توقف امکان تصادف وجود دارد.

او افزود:بنابراین رانندگان باید فقط در پایانه برکت توقف کنند.

همتی زاده اظهار کرد:خودرو‌های اتوبوس به محض اپیده شدن مسافران ودر مسیر برگشت در محور ملکشاهی تردد کنند.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / پارکینگ بزرگ اربعین مهران در مرز تکمیلی+عکس

زائران امروز (جمعه) به مرز خسروی مراجعه نکنند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از زائران خواست تا امروز (جمعه- ۱۹ مهر) به مرز خسروی جهت اعزام به کربلای معلی مراجعه نکنند.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / پارکینگ بزرگ اربعین مهران در مرز تکمیلی /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند+تصاویر

سرهنگ محمدرضا آمویی اظهار داشت: هم اکنون جمعیت زیادی از زائران در مرز خسروی حضور داشته و منتظر اعزام به کربلای معلی هستند، اما از سوی طرف عراقی آمادگی پذیرش این جمعیت وجود ندارد.

اسنقرار ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی و منذریه /۱۲ هزار بطری آب معدنی در مرز خسروی توزیع شد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز جمعه در جلسه ستاد اربعین استان در قرارگاه اربعین حسینی (ع) در مرز خسروی گفت: برای جلوگیری از ازدحام زائران در مرز خسروی و همچنین باتوجه به محدودیت زمانی عزیمت زائران از این مرز از رسمی به دستور رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی به حسب ضرورت هرگاه نیاز بود مسیر قصرشیرین به خسروی در سه راهی نصرآباد مسدود می‌شود.

۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در پایانه مرزی چذابه آماده جابجایی زائران

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر تردد در نقطه صفر مرزی چذابه با حجم بالا، اما روان در حال انجام است.

او با بیان اینکه به رغم ازدحام زائران در پایانه مرزی چذابه، با همکاری نیروی انتظامی تردد به خوبی در حال انجام است و مشکلی در زمینه عبور زائران از مرز وجود ندارد، بیان داشت: دیروز پس از بسته شدن مرز جلسه‌ای را با مقامات عراقی برگزار کردیم و خدماتی را برای مرز عراق تدارک دیدیم تا تردد زائران روان‌تر شود.

تردد ۵۴ هزار زائر اربعین حسینی در یک شبانه روز

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: استقبال زائرین امسال قابل مقایسه با پار سال نیست، دیروز پیک عبور زائرین از پایانه مرزی چذابه بود و طبق آخرین آمار از دیروز تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۵۴ هزار زائر از پایانه مرزی چذابه عبور کردند.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / پارکینگ بزرگ اربعین مهران در مرز تکمیلی /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند+تصاویر

زوار کشور‌های ترکیه و آذربایجان از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند

علی اکبر اکبری مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با بیان اینکه زوارکشور‌های ترکیه و آذربایجان مجوز تردد خود را از طریق وزارت امورخارجه می‌گیرند و نیاز به هماهنگی با ما برای ترددشان نیست گفت: ۲۱۱ برگه تردد موقت برای اتباع خارجی مقیم ایران دراین مدت صادر شده است.

تردد بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از جاده‌های استان کرمانشاه

️مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲۳هزار و ۲۳۷ دستگاه وسیله نقلیه از محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه عبور کردند.

 ️فریبرز کرمی بیان کرد: از این میزان  ۷۸۷ هزار و ۲۷۲ وسیله سبک عبور کردند و ۱۳۵ هزار و ۹۶۵ دستگاه خودرو سنگین از محورهای استان کرمانشاه تردد کردند.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / پارکینگ بزرگ اربعین مهران در مرز تکمیلی /زائران به مرز خسروی مراجعه نکنند+تصاویر

پارکینگ بزرگ اربعین مهران در مرز تکمیلی

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از پارکینگ‌های شهرستان مهران تکمیل شده است زائران هنگام ورود به استان خودرو‌های خود را در پارکینگ شهرداری ایلام در کنار فرودگاه شهدای ایلام پارک کنند.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / پارکینگ بزرگ اربعین مهران در مرز تکمیلی+عکس

او افزود: شهرداری ایلام با استقرار اتوبوس‌هایی در این پارکنیگ زائرانی که ماشین خود را در این توقفگاه پارک می‌کنند به سمت مهران انتقال می‌دهد.

آخرین اخبار از مرزهای کشور / پارکینگ بزرگ اربعین مهران در مرز تکمیلی+عکس

زائران با لباس گرم به استان ایلام سفر کنند

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت:زائران با لباس گرم به استان ایلام سفر کنند زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند یا عزم بازگشت به کشور دارند به علت سردی هوا در روز‌های آینده باید لباس گرم با خود داشته باشند.

استقرار ۲ پد بالگرد برای ارائه خدمات آسان و مطلوب در شلمچه

امین منصور سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به دایر کردن تجهیزات از ۱۳ مهرماه در شلمچه و آغاز فعالیت آمبولانس‌ها از هفتم مهرماه در این مرز گفت: در بیمارستان صحرایی برپا شده ۴۰ تخت بیمارستانی، پزشکان طب اورژانس و عمومی و ۶ پرستار در منطقه کارشان را آغاز کردند؛ ضمن اینکه با همکاری معاونت پشتیبانی کانکس‌ها را نیز در محل پیش بینی شده مستقر کردیم.

ورود حدود ۳۴ هزار زائرپاکستانی از زمان آغاز فعالیت ستاد مردمی اربعین

رضا بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از زمان آغاز عملیات رسمی خدمت رسانی به زوار حسینی اربعین کشور پاکستان (۱۳مهر) تاکنون حدود ۳۴ هزار زائر وارد استان شده اند.

رضا بختیاری افزود: از ابتدای محرم‌نیز تا ۱۳مهرماه بالغ بر ۳۲ هزار زائر وارد سیستان و بلوچستان شده بودند.

۲۸۶ نفر ورود و خروج از مرز مهران

سرداریاری فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت:مرز مهران شاهد افزایش تردد زائران حسینی است و تا کنون ۲۷هزار نفر از طریق پایانه مرزی مهران مشرف شدند.

شکستن رکورد تردد مرز‌های کشور در مرز مهران

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: بر اساس پیش بینی‌ها اول قرار بود که اربعین رسما از ۱۷ مهر ماه شروع شود و موکب‌ها در آن زمان برپا شوند، اما همه دیدند استقبال کم نظیر زوار که در برخی روز‌ها به ۱۰ برابر مدت مشابه افزایش یافت تا رسما مراسم باشکوه اربعین یک هفته پیش از موعد مقرر شروع شود.

او در ادامه از شکستن رکورد تردد مرز‌های کشور در مرز مهران خبر داد و گفت: روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه سنگین‌ترین عملیات اربعین تا این لحظه بوده ، بطوری که بیش از ۲۸۴ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شده است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در ادامه گفت: در این روز بیش از ۲۳۸ هزار نفر خروج و ۴۶ هزار نفر از طریق مرز مهران به کشور بازگشته اند.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اربعین ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
خدا پشت و پناه همشون باشه انشاالله سالم برن و برگردن. التماس دعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
الان بخاطر تعزام اتوبوسا به مرز عراق و کمبود اتوبوس، تهیه بلیط اتوبوس بین شهری خیلی خیلی مشکل شده، مردم دانشجو دارن، مریض دارن، و کارهای دیگه مسئولین فکری بکنند، سایتهای فروش بلیط محدود و بسته شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
گذرنامه نیامد