جمهوریخواهان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، به دنبال ارائه طرحی برای اعمال تحریم‌های شدید علیه مقامات آنکارا از جمله اردوغان هستند.

جمهوریخواهان آمریکا به دنبال تحریم مقامات ارشد ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره, جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، طرح تحریم ترکیه را در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح خواهند کرد. 

جمهوریخواهان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال ارائه طرحی برای اعمال تحریم‌های شدید علیه مقامات آنکارا از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور هستند.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه با ادعای ایمن کردن مرز‌های کشورش از طریق پاکسازی عناصر تروریستی آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که تحت حمایت آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار