جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا امروز جمعه به تهدیدات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد.

انتقاد تند نخست وزیر ایتالیا از سیاست ارعاب ترکیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا امروز جمعه به تهدیدات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد.

بر این اساس، کنته گفت: اتحادیه اروپا سیاست ارعاب ترکیه مبنی بر رهاسازی آوارگان برای مهاجرت به این اتحادیه را رد می‌کند. اساساً موضوع آوارگان نباید به ابزاری برای اقدام نظامی آنکارا تبدیل شود.

وی افزود: ترکیه باید عملیات نظامی خود در شمال سوریه را سریعاً متوقف کند.

پس از بالاگرفتن انتقادات از دولت ترکیه به دلیل آغاز تهاجم هوایی و زمینی به خاک سوریه و علیه کُرد‌های این کشور، رجب طیب اردوغان تهدید کرد اگر این انتقادات ادامه یابد، آنکارا مرز‌های خود را باز خواهد کرد تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار آواره سوری مقیم این کشور بتوانند به اروپا مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: ادامه واکنش‌ها به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه 

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
کردها کی قراره سر عقل بیان و گول آمریکا و اسراییل رو نخورن خدا میدونه
آخرین اخبار