معماری قاجار در تار و پود گرمابه علیقلی آقا

مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا گفت: نشست "آشنایی با معماری قاجار و هنر‌های وابسته به آن"، ۲۱ مهرماه در موزه گرمابه علیقلی آقا برگزار می‌شود.

رضا منجمی مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   گفت: جایگاه و مرتبه معماری قاجار در تاریخ معماری گذشته ایران (قبل از دوره جدید) می‌تواند محل بحث و تأمل باشد. اگر آثار معماری را از زاویه فضایی ارزیابی کنیم و به خلاقیت‌های فضایی در معماری توجه کنیم معماری دوره قاجار ارزش پیدا می‌کند و در جایگاه برتر و تکامل یافته تری نسبت به معماری‌های دوره‌های قبل از خود، چون زندیه و صفویه قرار می‌گیرد، به طور خلاصه، اگر تکامل معماری را گشایش، شفافیت و سبکی فضا‌ها بدانیم، معماری این دوره به عنوان مرحله تکامل معماری قدیم ایران مطرح می‌شود.

او ادامه داد: موزه گرمابه علیقلی آقا وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در همین راستا به برگزاری نشستی با عنوان "آشنایی با معماری قاجار و هنر‌های وابسته به آن" اقدام کرده است، در این برنامه آموزشی 4 جلسه ای، سه جلسه مربوط به آموزش های تئوری و یک جلسه بازدید می باشد .

مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا ادامه داد: این برنامه با حضور محمدآقاجانی به عنوان مدرس روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۱۶ در محل موزه واقع در خیابان مسجد سید، خیابان بیدآبادی برگزار می‌شود.

منجمی بیان داشت: علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در این برنامه می‌توانند به سایت https://evnd.co/JwywC مراجعه کرده و یا با شماره ۳۳۳۷۵۷۷۷ تماس حاصل کنند.
 
انتهای پیام/ی
 

معماری و تزیینات وابسته به آن در معماری قاجار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.