رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی با عنوان "شهر من" در حوزه فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود.

احمد رضایی رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  برگزاری جشنواره شعر و داستان "شهر من" را فرصتی برای غنی‌سازی متون ادبی مرتبط با فرهنگ شهروندی در حوزه کودک و نوجوان دانست.

 او درباره برگزاری جشنواره "شهر من" توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی با عنوان "شهر من" با هدف بالا بردن سطح ادبی متون کودک و نوجوان در حوزه فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه متأسفانه در کشور با کمبود شعر و داستان کودک در حوزه شهروندی روبه‌رو هستیم، افزود: اگر بخواهیم مفاهیم شهروندی را به خوبی به مخاطبان خود منتقل کنیم، بهتر است از ابزار‌های هنری مانند شعر، داستان، نمایشنامه و نمایش برای تأثیر بیشتر استفاده کنیم.

احمد رضایی  غنی‌سازی متون ادبی در حوزه شهروندی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره شهر من دانست و گفت: موضوعات و محور‌های این جشنواره اخلاق شهروندی، پارک و فضای سبز، حمل و نقل عمومی پاک، آتش‌نشانی، حوادث و ایمنی، پسماند و بازیافت و مصرف بهینه انرژی موضوعات جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی شهر من است.

او با اشاره به آغاز فراخوان این جشنواره از اول تیرماه امسال ادامه داد: علاقه‌مندان تا ۳۰ مهرماه برای ارسال آثار خود زمان دارند و اختتامیه جشنواره نیز آذرماه امسال و همزمان با گرامیداشت روز اصفهان برگزار می‌شود.

به گفته رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شرکت‌کنندگان هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی و همچنین شرکت در بخش‌ها و موضوعات مختلف جشنواره ندارند.

رضایی بیان کرد: به جز آثاری که برگزیده شده و به آن‌ها جایزه تعلق می‌گیرد، آمادگی مذاکره با سایر نویسندگان متون خوب ارسالی را داریم تا با دریافت امتیاز این آثار بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

او  اضافه کرد: قصد داریم از آثار برگزیده نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی شهر من نهایت استفاده را برده و آن‌ها را در قالب کتاب، ترانه، فایل صوتی و ... عرضه کنیم.

رضایی درباره نحوه ارسال آثار به جشنواره "شهر من" گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان "شهر من" می‌توانند به وب‌سایت http://shahrvandi-isf.ir مراجعه کرده و یا با دبیرخانه این جشنواره از طریق شماره تلفن‌های ۳۴۴۶۷۳۶۰ و ۳۴۴۶۷۳۶۱ تماس حاصل کنند.
 
انتهای پیام/ی
 

جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان "شهر من"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.