معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده از برداشت بیش از ۵۰۰ تن محصول پسته از باغات شهرستان آباده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داوود لطفی آزاد معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده اظهار کرد: کاشت پسته در این شهرستان از ۸ سال پیش آغاز شده و در این مدت باغداران این شهرستان توانسته اند بیش از ۳۴۴ هکتار از اراضی را به کشت پسته اختصاص دهند.

او با بیان اینکه ۱۱۹ هکتار از باغات پسته شهرستان آباده اکنون به ثمر نشسته و قابل برداشت است، ادامه داد: اکبری، احمدآقایی و اوحدی از ارقام کشت شده پسته در شهرستان آباده است که پیش بینی می‌شود با پایان برداشت این محصول بیش از ۵۰۰ تن محصول پسته برداشت و روانه بازار مصرف شود.

لطفی آزاد تصریح کرد: با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت در شهرستان آباده در خصوص کاشت پسته، وجود صنایع تبدیلی و فرآوری پسته می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی منطقه نیز کمک کند و جهاد کشاورزی شهرستان آباده از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع فرآوری و بسته بندی پسته در شهرستان آباده استقبال خواهد کرد.

ابراهیم مستغنی کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی آباده نیز اظهار کرد: محصول پسته در ارتفاع ۹۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ متر از سطح دریا جوابگوست و با مصرف کم آب و صرفه اقتصادی بالا، توانسته ایم میزان کاشت پسته را در مقایسه با ۱۰ سال گذشته به ۲۰ برابر افزایش دهیم.

او با بیان اینکه در سال ۱۳۸۸ میزان سطح زیر کشت این محصول در آباده ۱۶ هکتار بوده است افزود: اکنون این میزان به بیش از ۳۴۴ هکتار افزایش پیدا کرده و بهترین منطقه از نظر کاشت پسته در شهرستان، منطقه آبشتر است و با وجود پتانسیل این منطقه، پیش بینی میشود کاشت این محصول در سال‌های آینده به دو برابر افزایش یابد.

پسته شهرستان آباده برای فرآوری و بسته بندی به شهرستان ابرکوه استان یزد منتقل و سپس از آنجا به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/چ

برداشت پسته در آباده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار