رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین از تولید روزانه ۸۰ تن زباله در شهرستان سرعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهلا امیری، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین در بازدید از محل دفن زباله شهرستان سرعین با اشاره به اینکه در شهر سرعین و در ایام حضور گردشگران روزانه حدود ۵۰ الی ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود، خواستار مشارکت عموم شهروندان در کاهش تولید زباله و تفکیک آن برای کاهش حجم زباله ورودی به محل دفن شد.

او بر ادامه روند ساماندهی محل دفن زباله شهر سرعین تاکید کرد و افزود: روند قبلی انتقال زباله‌ها به صورت مرتب و روزانه به سایت دفن زباله‌ی شهر اردبیل از سر گرفته شود.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین بیان کرد: با توجه به انتشار کیسه‌های پلاستیکی به زمین‌های اطراف محل دفن زباله، شهرداری در خصوص جلوگیری از پراکنش کیسه‌های پلاستیکی و پاکسازی روزانه آن‌ها قول مساعد داد.

امیری گفت: نشت شیرابه، آتش‌سوزی خودبه‌خودی یا عمدی، حضور زباله‌گردها، پراکندگی بسیار زیاد پسماندهای نایلونی در زمین‌های اطراف بدلیل قرارگیری سایت دفن زباله در مسیر وزش باد به طرف شهر سرعین می‌باشد.

او همچنین افزود: این عوامل موجب ایجاد آلودگی هوا، خاک، منابع آب‌های زیرزمینی و نیز ایجاد منظره زشت در منطقه بویژه مسیرگردشگری سرعین- آلوارس شده و همین امر لزوم پیگیری مسئولان شهرستان برای ساماندهی محل دفن را بیش از پیش نمایان می‌کند.

انتهای پیام/ح

محل دفن زباله شهر سرعین ساماندهی می شود

 

برچسب ها: محیط زیست ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.