صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان مطلبی با عنوان "جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاب" منتشر کرد.

 جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاببه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرام"تاریخ ایران و جهان"، از صفحات وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای، به تازگی مطلبی با عنوان "جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاب" منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید: جشنی که شاه در آن خود را کوروش دوم معرفی کرد! +فیلم


 جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاب:‌

‌ جشن‌های به اصطلاح دو هزار و پانصدمین سال برپایی شاهنشاهی ایران، بزرگترین دهن‌کجی به اسلامگرایان و نهضت اسلامی بود. شاه با صرف مبالغ میلیونی برای این جشن‌ها و تجمّل و اسرافِ وصف‌ناپذیری که با آن همراه بود، دل همه‌ کسانی را به درد آورد که غم گرفتاری ملّت را میخوردند؛ ملّتی که برای لقمه‌ای نان در رنج بود و از ابتدایی‌ترین شرایط و مستلزمات زندگی امروزی ـ مانند آب آشامیدنی، برق، راه آسفالته، خدمات بهداشتی و آموزشی، محروم بود.

 ضمناً شاه با این جشن‌ها میخواست پیوند تاریخ ایران را با اسلام قطع کند و از طریق شکوه و عظمت بخشیدن به ایرانِ پیش از اسلام، به طور غیر‌مستقیم القا کند که اسلام مفاخر و عظمت ایران را بر باد داده است!

 نکته‌ خنده‌آور ـو در عین حال گریه‌آور این بود که هیئت‌های بسیاری از کشور‌های عربی در این جشن‌ها شرکت کردند و به خاطر یک چنین توهین بزرگ به اسلام و به فتح اسلامی و به هر آنچه به تاریخ اعراب و جهان عرب مربوط میشود، به شاه تبریک گفتند!

 بله، اسلامگرایان همه‌ تلاش خود را به کار بستند تا برنامه‌ی این جشن‌ها را بر‌ملا کنند و ارقام پول‌هایی را که خرج آن شده بود، افشا سازند.»‌

منبع: کتاب خون دلی که لعل شد
مجموعه خاطرات آیت‌اللّه خامنه‌ای از دوران مبارزه و قبل از انقلاب

 

جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.