۱۸۰ کیلومتر از شبکه آب شهرهای یاسوج ومادوان نشت‌یابی شد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شکستگی شبکه آب شهرهای یاسوج و مادوان گفت: تاکنون ۱۸۰ کیلومتر از این شبکه نشت یابی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، طهمورث گودرزی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توپوگرافی خاص شهرهای استان به خصوص در مناطق  کوهستانی باعث شکستگی و نشت آب در شبکه و خطوط اصلی می‌شود.

او بیان کرد: ۷۰ درصد شکستگی شبکه آب شهرهای استان در یاسوج و مادوان است.

گودرزی افزود: مرمت و رفع شکستگی شبکه‌های فرسوده و آسیب دیده توزیع آب برای جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی از اولویت های کاری مهم این شرکت است.

او لزوم اطلاع رسانی سریع مردم در اعلام شکستگی شبکه‌های توزیع آب را یادآور شد و بیان کرد: نشت یابی  سایر مناطق شهری استان نیز به تناوب و بر اساس برنامه ریزی انجام خواهد شد.

گودرزی تصریح کرد: شهرهای یاسوج و مادوان بیشترین مشکل را در زمینه قطعی آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد داشتند که دلیل آن نیز تعدد انشعاب های غیرمجاز، کاهش سطح آب های زیرزمینی، اُفت فشار آب چاه ‌ها و افزایش شکستگی‌ ها بوده است.

او عنوان کرد: تقویت تیم های اتفاقات و تخلفات آب در یاسوج و مادوان، پیگیری های مکرر برای رفع شکستگی‌ ها و تلاش مضاعف برای جمع آوری انشعاب های غیرمجاز از مهمترین عوامل کاهش قطعی آب آشامیدنی در شهرهای مختلف این استان به ویژه یاسوج و مادوان است.

آب آشامیدنی مورد نیاز مردم ساکن شهرهای استان کهگیلویه وبویر احمد از طریق چهار حلقه چشمه و ۶۲ حلقه چاه عمیق تأمین می‌شود.

بیش از ۱۳۸ هزار مشترک آب و حدود ۲۷ هزار مشترک فاضلاب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

 

انتهای پیام/ط

نشست یابی شبکه آب شهرهای یاسوج مادوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.