رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

برپایی ۴۷ موکب استان برای پذیرایی زائران تا کربلا

۴۷ موکب پذیرایی از زائران اربعین از سوی نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در مسیر زائران برپا شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فرج الله نظرپور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان گفت: از مجموع ۴۷ موکب ۳۳ موکب در استان، چهار موکب در مرز شلمچه و ۱۰ موکب دیگر نیز در عراق برپا شده است.

فرج الله نظرپور با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار و ۸۰۰ زائر اربعین حسینی در موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شده اند افزود: روزانه ۳۵ هزار پرس غذا برای پذیرایی از زائران ایرانی و دیگر کشور‌های اسلامی در موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد پخت می‌شود.

او ادامه داد: امسال مانند سال‌های گذشته برای حضور باشکوه موکب ها، اقدامات لازم از قبیل صدور پروانه فعالیت برای استقرار آن‌ها در مکان‌های تعیین شده در کشور عراق انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد در خارج از مرز و در جاده نجف تا کربلا در کنار عمود‌های ۱۷۰، ۶۰۵، ۸۳۶، هزار و ۱۹۰، ۱۷۰، نجف اشرف شارع ابوالخیر، تقاطع حی الشرطه جنب عمود ۳۷۱و ۳۶۹، کربلای معلی جنب تانکی الماء، مدرسه الابتدائیه مخصوص مردان و قریب جامع حی المعلمین، مدرسه الاخلاص  الابتدائیه مخصوص بانوان برپا شده است.

ستاد بازسازی عتبات و پشتیبانی عراق در سال ۱۳۸۲ به همت جمعی از دوستداران اهل بیت (ع) و متخصصان، معتمدان و خیران، با استفاده از رهنمود‌های مقام معظم رهبری برای توسعه اماکن مقدس عراق تشکیل شد.

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷مهر روز اربعین حسینی است.

 

انتهای پیام/ط

بر پا شدن ۴۷ موکب پذیرایی از زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.