نخستین جشنواره ادبی داستان کوتاه با عنوان "قلم ایثار" در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، طهمورث بشردوست، مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: نخستین جشنواره ادبی داستان کوتاه با عنوان " قلم ایثار" توسط مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری حوزه هنری و آموزش و پرورش در استان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این جشنواره برای بزرگداشت روز شهدا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی به ویژه در قشر دانش آموزان در نظر گرفته شده است، افزود: دانش آموزان مستعد نویسندگی در کارگاه‌های آموزشی تخصصی داستان‌های کوتاهی برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تولید می‌کنند.

مسئول روابط عمومی بنیاد شهید گیلان سبک زندگی شهدا، انتظار شهدا از دانش آموزان، وظایف دانش آموزان در قبال خانواده شهدا، زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثار اجتماعی را از محور‌های این جشنواره ادبی اعلام کرد.

بشردوست با اشاره به اینکه دانش آموزان مقطع متوسطه اول تا پایان مقطع متوسطه دوم از شرکت کنندگان جشنواره قلم ایثار است، گفت: داستان‌های ارسالی این جشنواره باید حداکثر ۶۰۰۰ کلمه باشد، نباید قبلا در هیچ کتاب، مجله و رسانه مکتوبی منتشر شده باشد، هر فرد همچنین می‌تواند با حداکثر ۲ اثر در فراخوان شرکت کند.

او با بیان اینکه اختتامیه جشنواره ادبی قلم ایثار، اسفند ماه امسال در هفته بزرگداشت مقام شهدا برگزار و نتایج اعلام می‌شود، افزود: به ۲۲ نفر از دانش آموزان منتخب در این طرح که توسط هیئت داوران انتخاب شده اند، جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری نخستین جشنواره ادبی داستان کوتاه در هفته بزرگداشت مقام شهدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.