معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۸ هزار کشاورز برای دریافت تسهیلات خسارت سیل ثبت نام کرده اند.

بیجاری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: مهلت ثبت نام و تشکیل پرونده خسارت سیل در بخش کشاورزی در استان به پایان رسیده است.

او افزود: در مهلت تعیین شده ۸ هزار کشاورز برای دریافت تسهیلات خسارت سیل در سامانه ثبت نام کردند که این پرونده‌ها در کارگروه استانی بررسی و پس از تأیید به بانک معرفی می‌شوند.

بیجاری با بیان اینکه تعداد۲ هزار پرونده خسارت سیل زدگان در بخش کشاورزی خراسان جنوبی تکمیل شد و در حال پرداخت تسهیلات است، افزود: این تعداد پرونده بر اثر خسارت سیل امسال تشکیل و بررسی شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای جبران خسارت سیل امسال ۹۵ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض به استان ابلاغ شد که از این رقم ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون به استان تخصیص یافته است.

او  بیان کرد: بیشترین خسارت سیل در بخش کشاورزی به شهرستان‌های بشرویه و سرایان اختصاص دارد.

بیجاری به تصویب تسهیلاتی برای جبران این خسارت‌ها و پرداخت سهم آن در اردیبهشت‌ماه امسال اشاره کرد و گفت:  برای جبران خسارت سیل ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ابلاغ شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس مقدار خسارت وارد شده به ازای هر هکتار کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او افزود: در سیل امسال به ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت زراعی و باغی خسارت وارد شد.

انتهای پیام / ط ا

تکمیل ۲ هزار پرونده خسارت سیل زدگان در بخش کشاورزی 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر مرتصایی
۰۵:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام کسی به داد ما نمریسد که آشنا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
ما ثبت نام کردیم تو سیل کشاورزی ولی هیچ پولی تعلق نگرفت