سازمان ملل اعلام کرد به دنبال حمله نیرو‌های ترکیه به مناطق شمالی سوریه، تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق آواره شده‌اند.

تعداد آواره‌های شمال سوریه به ۱۳۰ هزار نفر رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد آوارگان مناطق شمالی سوریه به دنبال تجاوز نیرو‌های نظامی ترکیه به منطقه به بیش از ۱۳۰ هزار نفر رسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است این دفتر و دیگر نهاد‌های امدادی تخمین می‌زنند حدود ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق به کمک‌ها و مایحتاج اولیه نیاز داشته باشند.

بنابر اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل لحظه به لحظه بر تعداد آوارگانی که خانه‌های خود را ترک کرده و به مراکز جمع‌آوری مراجعه می‌کنند بیشتر می‌شود و بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جمله ۸۲ هزار نفری که در اردوگاه‌های مهاجران ساکن هستند با مشکل فقدان آب آشامیدنی مناسب روبرو هستند.

بیمارستان‌های رأس العین و تل ابیض به دنبال حمله ارتش ترکیه بسته شده‌اند.

نیرو‌های ترکیه امروز در روز پنجم از عملیات «چشمه صلح» مناطق نزدیک دو شهر مرزی سوریه، رأس العین و تل ابیض، را گلوله باران کردند.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته عملیات نظامی خود با نام چشمه صلح را با ادعای پایان دادن به حضور تروریست‌ها در نزدیکی مرز‌های کشورش در شمال خاک سوریه آغاز کرد. این اقدام غیرقانونی که نقض حاکمیت کشور سوریه است از سوی شماری از کشور‌ها محکوم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار