رئیس جمعیت هلال احمر داراب و زرین‌دشت گفت: جمعیت هلال احمر داراب تنها شعبه مستقل کشور است که ایام اربعین حسینی در عراق به ارائه خدمات درمانی می‌پردازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود حیدری رئیس جمعیت هلال احمر داراب و زرین‌دشت بیان کرد: در حال حاضر هیچ شهرستانی تیم هلال احمر مستقل نداشته و فقط شهرستان داراب با حمایت رئیس جمعیت هلال احمر فارس و دیگر مسئولان، مسئولیت درمانگاه سامرا را بر عهده گرفته است.

او تصریح کرد: موکب امام حسن مجتبی داراب از سال ۹۵ برای نخستین بار در کاظمین مستقر شد و سال ۹۶ نیز در این شهر به ارائه خدمات به زائران حسینی پرداخت.

رئیس هلال احمر داراب و زرین‌دشت ادامه داد: پارسال تیم درمانی داراب متشکل از ۶۲ پزشک، پرستار، امدادگر و تکنسین برای نخستین بار از سوی مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت کشور در درمانگاه سامرا مستقر شد و به زائران حسینی خدمت کرد.

حیدری افزود: امسال یک گروه ۱۰۰ نفره در سامرا به فعالیت می‌پردازند به طوری که از دیگر نقاط برای حضور در تیم داراب تقاضا شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت درمانگاه دو شهر سامرا و بلد بر عهده تیم اعزامی داراب است، اضافه کرد: به علت ازدیاد داوطلبان، یک جمعیت ۳۰ نفره نیز از سطح استان فارس با محوریت داراب در سامرا به فعالیت می‌پردازند.

رئیس هلال احمر داراب و زرین‌دشت اظهار کرد: گروه‌های اعزامی شامل کادر درمانی عمومی و تخصصی، پیراپزشکی، فوریت‌های پزشکی، تکنسین‌های دارویی، نیرو‌های پشتیبانی و امدادگران هستند که از ۱۵ تا ۲۸ مهر ماه امسال (یک روز پس از اربعین) درعراق به ارائه خدمات می‌پردازند.

انتهای پیام/ت

جمعیت هلال احمر داراب ارائه دهنده خدمات به زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.