یست‌ودومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با 《شعار آینده ساختنی است》ازامروز به مدت سه روز در اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان در زاهدان آغاز بکار کرد.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان آغاز به کار کردعالیه سجادی رابط جنشواره بین‌المللی قصه‌گویی سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در حاشیه برگزاری جشنواره قصه گویی گفت: جشنواره بین المللی قصه گویی با هدف ترویج فرهنگ قصه گویی،تبادل تجربیات میان قصه گویان،احیای سنت قصه گویی،ترویج روش های نوین و فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز در جامعه آغاز به کار کرده است.

عالیه سجادی افزود: ۲۵۱اثر در سایتِ جشنواره بارگذاری شده و پس از داوری ۶۱اثر برگزیده در سه بخش که ۶اثر آن در بخش پدر‌بزرگ‌ها‌ مادر‌بزرگ‌ها ۲۲اثر در بخش زنان‌مردان و ۳۳اثر نیز در بخش نوجوانان
دسته بندی شدند تا در مرحله استانی باهم به رقابت بپردازند.

او افزود : پس از داوری منتخبین از بخش زنان‌ومردان به مرحله‌ی منطقه‌ای و برگزیده های دو بخش دیگر به مرحله‌ی کشوری اعزام خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بخش علمی نیز چهار اثر پژوهشی به دبیرخانه استانی ارسال شده است.

او  ادامه داد: صادق کیانی مقدم ناظر و یکی از داوران این دوره از جشنواره است و ویدا عطابخشی، فاطمه موسوی‌ثابت و سه عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ابوالفضل خزایی، محیا ناظری و مریم خسروی دیگر داوران بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی هستند.

سجادی همچنین از برگزاری نشست تخصصی قصه‌گویی با عنوان "قصه‌گویی؛ از انتخاب تا اجرا" به صورت ویدیوکنفرانس برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این نشست توسط حسن دولت‌آبادی، دکترای کارگردانی و نمایشنامه‌نویس در زاهدان برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان از ۲۱ تا ۲۳ مهر در سالن سینمای مجتمع کانون در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ع

 جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان درحال برگزاری است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار