۳۶۳ هزار و ۲۵ نفر از اتباع خارجی از ابتدای امسال تا پایان شهریور از کشور افغانستان وارد مرز دوغارون در کشور ایران شده اند.

افزایش تردد اتباع خارجی از مرز دوغارونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ علی اکبر قربانی فرمانده انتظامی تایباد گفت: ۳۶۳ هزار و ۲۵ نفر از اتباع خارجی از ابتدای امسال تا پایان شهریور از کشور افغانستان وارد مرز دوغارون در کشور ایران شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

او افزود: میزان تردد مسافران در سال ۹۷ از طریق مرز دوغارون شهرستان تایباد یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۰۷ مسافر بود.

او ادامه داد: همچنین در همین تاریخ، ۲۸۲ هزار و ۱۵۹ نفر مسافر خارجی از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

قربانی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۱۶ هزار و ۵۹ نفر مسافر ایرانی از طریق گذرگاه رسمی دوغارون وارد ایران شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد از خروج ۱۶ هزار و ۶۹۳ مسافر ایرانی از طریق مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۳۰ فقره گذرنامه جعلی از اتباعی که قصد سفر به دو کشور ایران و افغانستان را داشتند توسط پلیس گذرنامه در این معبر رسمی کشف و ضبط شد که این رقم در سال جاری و تا نیمه اول سال جاری به ۳۸۲ فقره رسید.

پایانه مرزی دوغارون به عنوان تنها معبر رسمی کشور در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در دالان شرق به غرب و مسیر باستانی جاده ابریشم واقع است.

مرز دوغارون در ۱۲۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان قرار دارد و روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی و ایرانی در این مرز تردد دارند.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

پایانه مرزی دوغارون به عنوان تنها معبر رسمی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار