رئیس جمهور امریکا از نیرو‌های ترکیه و کُرد‌های سوریه خواست از فرار تروریست‌های داعشی در شمال سوریه جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از نیرو‌های ترکیه و کُرد‌های سوریه خواست از فرار تروریست‌های داعشی در شمال سوریه جلوگیری کنند.

بر این اساس، ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما بدترین زندانیان داعشی را در اختیار داریم. ترکیه و کر‌ها نباید اجازه دهند تروریست‌های داعشی فرار کنند. اروپا باید این تروریست‌ها را تحویل بگیرند و همین حالا نیز باید این اتفاق رخ دهد. هرگز اجازه نمی‌دهیم این افراد به داخل خاک آمریکا وارد شوند.

بیشتر بخوانید: ادامه واکنش‌ها به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه 

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار