کارگاه آموزشی الکترونیکی نمودن رسیدگی به پرونده‌های بالینی بیماران با حضور جمعی از مسئولان در مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کارگاه آموزشی الکترونیکی نمودن رسیدگی به پرونده‌های بالینی بیماران با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد، رئیس اداره نظارت بر اسناد پزشکی بیمه سلامت آذربایجان غربی، کارشناسان بیمه سلامت، مسئولین درآمد و کارشناسان IT در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان مهاباد برگزار شد.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: به منظور اهداف کلی نظام ادارای با الکترونیکی نمودن اسناد پزشکی استفاده از اسناد کاغذی برای مدارک بالینی بیماران منسوخ شده و در چند استان تاکنون به صورت پایلوت اجرا شده است.

او افزود: هدف این کارگاه اجرای برنامه رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های بالینی به صورت روتین برای بیمارستان‌های استان به جای استفاده از اسناد کاغذی است که از اول آبان ماه در چندین شهرستان استان به صورت پایلوت انجام می‌شود.

او اضافه کرد: این کارگاه برای ۳۲ نفر از کارشناسان بیمه سلامت، مسئولین درآمد و کارشناسان IT بیمارستان‌های مهاباد، نقده، پیرانشهر، سردشت و اشنویه با حضور مدرسانی از بیمارستان سید الشهد و دانشگاه برگزار می‌شود.

جواد مجیدی رئیس اداره نظارت براسناد پزشکی بیمه سلامت استان آذربایجان غربی گفت: این کارگاه در شهرستان‌های خوی، مهاباد و بوکان برای کارشناسان IT مسئولین درآمد و کارشناسان بیمه سلامت در سه دوره برگزار می‌شود که اولین دوره آن در شهرستان خوی برگزار شد و دوره سوم آن نیز در شهرستان بوکان اجرا می‌شود.

او افزود: با توجه به آمار ۶۰ درصد جمعیت بیمه شده‌های استان و اسنادکاغذی پزشکی حجیم و فرآیند پیچیده تنظیم و رسیدگی به اسناد به مرور منسوخ شده و پرونده‌های الکترونیکی جایگزین می‌شوند. هم اکنون این طرح برای بیمارستان‌های شهید مطهری و قمر بنی هاشم خوی در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/ج

الکترونیکی کردن اسناد پزشکی  بیماران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.