اسماعیلی در رابطه با پرونده متهمان محیط زیستی‌ها توضیحاتی داد.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تغییر عنوان اتهامی، متهمان پرونده محیط زیستی‌هاغلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برداشته شدن اتهام افساد فی الارض از ۴ متهم پرونده محیط زیستی‌ها گفت: دادگاه این پرونده در حال برگزاری است و تا زمانی که دادگاه تصمیم نهایی خودش را با رای که صادر می‌کند اعلام خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: برابری قانون چنانچه دادگاه از منظر خودش عنوان اتهامی متهمان را با آنچه که در کیفرخواست آمده است متفاوت بداند، می‌تواند آن را تغییر دهد و اتهام مد نظر خودش را به متهمان تفهیم و مطابق همان به پرونده رسیدگی کند.

اسماعیلی گفت: این امر هم در فرآیند دادرسی پرونده موسوم به محیط زیستی‌ها مطرح است، اما دادگاه هنوز نتیجه نهایی را صادر نکرده است.

وی تاکید کرد: نتیجه نهایی پرونده را دادگاه تعیین می‌کند.


بیشتر بخوانید:عنوان اتهامی متهمان امنیتی پرونده محیط زیستی ها تغییر کرد؟


اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در توضیح این پرونده گفت: مراد طاهباز، نیلوفر بیانی و هومن جوکار سه متهم پرونده (موسوم به جاسوسی از مراکز حساس نظامی در پوشش محیط زیستی) برای بیان آخرین دفاعیات به دادگاه احضار شدند.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۸۰ آئین دادرسی کیفری دادگاه می‌تواند در جریان رسیدگی به پرونده عنوان اتهامی را تغییر دهد و بر همین اساس اتهام افراد اشاره شده از افساد فی الارض به همکاری با دولت متخاصم آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران جهت جاسوسی به نفع سیا و موساد تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: بر اساس آیین دادرسی دادگاه تکلیف دارد اگر اتهام را تغییر دهد اتهام جدید را تفهیم کند و بر اساس همان فرآیند قضایی اقدام قضایی انجام شده است.

گفتنی است؛ یک نفر دیگر پرونده یعنی طاهر قدیریان که برای او نیز افساد فی الارض صادر شده بود در روز‌های آینده به دادگاه احضار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
بنحوی از اعدام نجات داده شدند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۸:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام ،

تغییر عنوان جرم مطرح شده و از بین بردن عنوان قبلی مشکل دارد ،
ما قانون داریم فرد در برابر اتهام های متعدد ، به بزرگ ترین آنها مجازات می شود ،

حال که افساد فی الارض فرد ثابت شده است ،
مجازات اعدام است یا سنگسار ، چگونه می خواهد اجرای حکم را رها کنید ،
مجازات جرم چه می شود ؟

مجازات جایگزین حبس ابد چیست ؟
مجازات جایگزین اعدام چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر صهیونیستا
آخرین اخبار