نامزد دموکرات انتخابات آتی آمریکا در توئیتی خواستار استیضاح رئیس‌جمهور این کشور شد.

بایدن: ترامپ باید استیضاح شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را تهدیدی برای دموکراسی توصیف کرد.

او در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: دونالد ترامپ تهدیدی برای دموکراسی ماست. او باید استیضاح شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هم‌اکنون تحقیقات مقدماتی مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ به دلیل درخواست او از اوکراین به منظور تحقیق در مورد جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، و پسرش آغاز شده است. رئیس‌جمهور آمریکا در مکالمه تلفنی جنالی روز ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از این کشور خواسته بود درباره فعالیت‌های بایدن و پسرش تحقیق کند. این مکالمه به موضوع بحث‌برانگیز در آمریکا تبدیل شده است و دموکرات‌ها در صدد بهره‌برداری هرچه بیشتر از آن هستند.

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پیام دیگری آورده است: رئیس جمهور ترامپ به شرکایمان، نیرو‌های دموکراتیک سوریه خیانت کرد و دستاورد‌های به سختی حاصل شده ما را در برابر داعش به خطر انداخته است. نظامیان ما در وسط جنگ بدون هیچ طرحی به غیر از عقب‌نشینی رها شدند. او در محافظت از کشورمان و نیرو‌های نظامی‌مان به عنوان فرمانده کل قوا شکست خورده است.

ترکیه در پی تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با طرح ادعای «مبارزه با تروریسم» عملیات تجاوزکارانه خود را شمال شرق سوریه آغاز کرده است. ترامپ در این تماس تلفنی از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه خبر داد و عملا پشت شبه‌نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه را که از حمایت واشنگتن برخوردار بودند، خالی کرد. عملیات تجاورکارانه آنکارا در حالی صورت گرفت که سوریه این اقدام آنکارا را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار