اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور: مردم گیلان در تحولات سیاسی، اجتماعی و توسعه کشور همواره موثر بوده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، معاون اول رئیس جمهور در دیدار با استاندار گیلان، با اشاره به سوابق و پیشینه درخشان گیلان و نیز قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته تأکید کرد: مردم گیلان در تحولات سیاسی، اجتماعی و توسعه کشور همواره موثر بوده اند و لازم است اهتمام بیشتری برای بهبود وضعیت مردم استان که شایستگی‌های زیادی دارند، صورت گیرد.
اسحاق جهانگیری به سوابق و پیشینه تاریخی گیلان و نقش آفرینی مردم این استان به ویژه در دوره معاصر اشاره کرد و افزود: مردم گیلان همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی و توسعه کشور نقش ارزشمندی داشته اند و باید در زمینه خدمت به آنان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

او با تأکید بر لزوم تلاش و پیگیری برای رسیدگی به امور مردم، تصریح کرد: باید برای جبران خسارت‌های سیل اخیر به برخی مناطق استان، اقدامات لازم انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و کلان در گیلان، جدیت و از فعالیت‌های کارآفرینی نیز حمایت‌های لازم را دارد.

استاندار گیلان نیز در این دیدار از وضعیت عمومی استان و پروژه‌های کلان در دست اجرا و موضوع پسماند استان گزارش داد.

ارسلان زارع همچنین به خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های شدید در برخی شهرستان‌های استان اشاره و از اقدامات صورت گرفته و نیز اقدامات مورد نیاز برای جبران این خسارت‌ها گزارش داد.

وی با اشاره به موضوع الحاق ۴۰ هکتار زمین بندر انزلی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی از طریق استحصال دریا و نیز طرح توسعه بندر خواستار شتاب در الحاق این زمین به منطقه آزاد انزلی با توجه به فرصت‌های سرمایه گذاری حاصل از آن شد.

افزایش سهم گیلان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، امکان برخورداری واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از تسهیلات ایجادی از محل تسهیلات اشتغال روستایی و نیز امکان برخورداری فعالان حوزه زراعت چوب، کیوی کاری و پرورش دهندگان ماهیان خاویاری از تسهیلات روستایی با طول مدت بیشتر بازپرداخت و نیز حمایت از طرح‌های توسعه بنادر گیلان برای تحقق اهداف افزایش ارتباطات ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ضرورت بهبود کیفیت گندم سهمیه مصرفی استان از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری مطرح کرد.

انتهای پیام/آ

موضوع پسماند مهمترین گفتگو استاندار گیلان با اسحاق جهانگیری بود

برچسب ها: توسعه بنادر ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.