رییس کانون کم بینایان و نابینایان مازندران برنامه‌های روز جهانی نابینایان را تشریح کرد.

مسلمی رییس کانون کم بینایان و نابینایان مازندران در گفت و گو  با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،گفت: کاروان نابینایان آمل از ساعت ۸ صبح به سمت گلزار شهدای امام رضا آمل در حرکت است و قرار است مزار شهدا گلباران شود.

او افزود: دیدار مسئولان با نابینایان، برگزاری همایش روز جهانی نابینایان با حضور مسئولان استانی و کشور فردا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در بابلسر و برگزاری نمایشگاه توانمندی نابینایان و کم بینایان از برنامه‌های مهم روز جهانی نابینایان در مازندران است.

مسلمی با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۹۸ نابینا و کم بینا در مازندران وجود دارند، گفت: از این تعداد بخشی نابینا مطلق و بخشی کم بینا هستند.

او از حضور پررنگ معلولان استان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و خصوصا دانشگاه خبر داد و افزود: برخی نابینایان ما در دانشگاه مازندران با شرط معدل در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و حتی وکلای پایه یک دادگستری نیز در این قشر در استان هستند.

رییس کانون کم بینایان و نابینایان مازندان این کانون را یک سازمان مردم نهاد عنوان کرد و گفت: معلولیت محدودیت و محرومیت نبوده و نابینایی ناتوانی نیست.

مسلمی با اشاره به فعالیت‌های کانون در عرصه‌های مختلف افزود: اردو‌های زیارتی و سیاحتی همواره در دستور کار کانون قرار دارد.

انتهای پیام/ س

برنامه‌های کانون کم بینایان و نابینایان مازندران در روز جهانی

برچسب ها: نابینایان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.