داور جشنواره‌ی قصه گویی استان یزدگفت: زبان بدن یک قصه گو باید سرشار از صداقت باشد، زیرا قصه گویی با زبان بدن تصنعی به دل مخاطب نمی‌نشیند.

 فاطمه بحرانی، داور جشنواره‌ی قصه گویی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  با شاره به اینکه قصه گویی با زبان بدن تصنعی به دل مخاطب نمی‌نشیند، گفت: زبان بدن قصه گو باید سرشار از صداقت باشد چرا که حرکات اغراق آمیز در قصه‌ جایگاهی ندارد .

او با بیان اینکه یک قصه گو با زبان بدن، عناصر و تصاویر قصه اش را برای مخاطبش ملموس‌تر می‌کند، افزود: باید دقت کند حرکاتی که برای قصه  طراحی می‌کند، تناسبی با قصه اش داشته باشد.

بحرانی با اشاره به راوی بودن قصه گو، تصریح کرد: اگر قصه گو بیش از حد از زبان بدن در روایت قصه اش استفاده کند، تبدیل به بازیگری می‌شود.

داور جشنواره‌ قصه گویی یزد با بیان اینکه هر انسانی اعتقاد دینی و مذهبی خاص خود را دارد، اما گاهی با گذر زمان این اعتقادات ممکن است فراموش شود، افزود: بعضی مواقع ما انسان‌ها به تلنگر نیاز داریم و قصه گویی مذهبی یکی از همین تلنگرها است که فراموش شده‌ها را به ما یادآوری می‌کند.

او با تاکید بر اینکه یک قصه گو با روایت مذهبی و دینی نباید به هیچ وجه به دین و مذهب دیگری توهین کند، گفت: قصه گویان روایت را با استناد به منبع موثق و دقت و حساسیت پیش ببرند، زیرا قصه مذهبی ریشه در اعتقادات مردم دارد.

انتهای پیام/ی

زبان قصه گویان سرشار از صداقت باشد

برچسب ها: جشنواره ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار