رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: در سال گذشته ۶۱ پروژه اقتصادمقاومتی در استان عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی هادی‌چگنی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصادمقاومتی لرستان، اظهار کرد: با وجود پائین آمدن نرخ بیکاری در استان طی سال‌های گذشته، اما به دلیل فاصله زیاد با میانگین مطلوب این رشد قابل محسوس نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ سد در دست احداث در استان وجود دارد، ضمن اینکه در بخش صنعت حدود ۱۴ نوع ماده‌معدنی و معادن سنگ خوبی در استان وجود دارد

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به نبود صنایع مادر در استان، بیان داشت: در بخش گردشگری دارای بیش از ۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی داریم، با این وجود از تمام ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده نشده است.

چگنی اظهار داشت: ۶۹ میلیارد باقی‌مانده از مطالبات سپاه بابت تخلیه و آزادسازی قلعه پرداخت شد و با تحقق این مهم می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

وی تخصیص لازم برای پالایشگاه به لرستان داده نشده است، با وجود داشتن خطوط لوله و سرمایه‌گذاری برای ۷۳۵ کیلومتر، اما خوراک لازم برای استان از سوی وزارت نفت داده نشد.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان نرخ بیکاری استان در سال گذشته را ۱۳.۵ و میانگین کشوری برای این موضوع را ۱۲ درصد بیان کرد.

چگنی، در تشریح برنامه‌های سازمان برای توسعه استان، اظهار داشت: تدوین سند چشم‌انداز و برنامه مطالعات آمایش استان، تقسیم کار درون استانی، تحقق اقتصاد مقاومتی با ۶۶۳ پروژه با همکاری بیش از ۵۰ دستگاه در استان، واگذاری ۵۳۰ میلیارد ریال طرح تملک دارایی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

انتهای پیام/د

واگذاری ۵۳ میلیارد تومان طرح تملک دارایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.