نشریه تایم نوشت احتمالا نام پاکستان در نشست آتی گروه ضربت اقدام مالی در فهرست سیاه این سازمان قرار گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه تایم در مقاله‌ای تحت عنوان «احتمال افزوده شدن نام پاکستان در فهرست سیاه تروریسم مالی و پولشویی» نوشت پاکستان تلاش دارد تا از افزوده شدن نام این کشور در فهرست سیاه گروه ضربت اقدام مالی (FATF) در نشست روز چهارشنبه آن در پاریس ممانعت کند.

تایم افزود با این حال گزارش اوایل ماه جاری گروه ضربت اقدام مالی اوایل در این خصوص چندان دلگرم کننده نبود. در این گزارش آمده بود، پاکستان تنها به یکی از بند‌های فهرست ۴۰ ماده‌ای از اقداماتی که این کشور باید برای مقابله با تامین مالی تروریست و پول‌شویی اتحاذ کند، به طور کامل عمل کرده و ۳۹ مورد دیگر حتی به طور جزئی اجرا نشده یا در برخی موارد نیز به طور کامل نادیده انگاشته شده است. 

در حالی که پاکستان تلاش کرده است تا به لحاظ مالی روی پا‌های خود بایستد و یک وام شش میلیارد دلاری نیز از صندوق بین‌المللی پول و یک بسته مالی شش میلیون دلاری از عربستان سعودی دریافت کرده است؛ ممکن است قرار گرفتن نامش در این فهرست سیاه آن را با مشکلات جدی مواجه کند.

تلویزیون دولتی پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد وزیر امور اقتصادی در آستانه آغاز نشست روز چهارشنبه پرونده پاکستان را به گروه ضربت اقدام مالی ارائه کرده است. شاه محمود قریشی کشور همسایه هند را به لابی‌گری برای افزوده شدن نام پاکستان به این فهرست سیاه متهم کرد و گفت: «هند نهایت تلاش خود را برای افزوده شدن نام پاکستان به این فهرست سیاه انجام داده است و به خواست خدا تاکنون همه این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.»

او در ادامه گفت دولت پاکستان طی ۱۰ ماه گذشته اقداماتی را در زمینه مقابله با پول‌شویی و تامین مالی تروریستی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار