مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به کارکرد‌های مثبت قصه‌گویی، گفت : کودکان و نوجوانان با قصه‌گویی نحوه کنار آمدن با شرایط سخت را می‌آموزند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت انسان‌ها به زبان قصه است که این مسئله نشان از کارکرد‌های قصه در تربیت صحیح انسان‌ها دارد.

او با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت : قصه سیدالشهدا (ع) یکی از پرغرورترین و ماندگارترین قصه‌های دنیا بود که با روایتگری حضرت زینب (س) ماندگارتر شد.

او افزود: اگر حضرت زینب (س) ماجرای عاشورا را نشر نمی‌داد شاید حادثه عاشورا در کربلا می‌ماند.

فتاحی با تاکید بر اینکه قصه در انتقال مفاهیم و نزدیک‌تر کردن انسان‌ها به یکدیگر معجزه می‌کند، گفت: قصه باعث نزدیکی خانواده‌ها به هم می‌شود.

او از همه خواست تا امشب برای عزیزان خود قصه زندگی خود و یا هر قصه‌ای که دوست دارند را بگویند.

فتاحی با بیان اینکه قصه باعث آشنا شدن کودکان و نوجوانان با بزرگان و قهرمانان جامعه می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان با قصه نحوه کنار آمدن با شرایط سخت را می‌آموزند.

فتاحی از قصه به عنوان ابزاری برای انتقال مسائل اخلاقی یاد کرد و افزود: قصه به کودکان و نوجوانان هنر خوب گوش دادن و خوب شنیدن را آموزش می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه همچنین در حاشیه برپایی اختتامیه جشنوراه قصه گویی در گفتگو با ایسنا، گفت: برای شرکت در این جشنواره ۸۰۰ قصه‌گو اثر فرستاده بودند که پس از گذراندن مراحل پیش‌داوری نهایتا ۵۱ اثر راهی مرحله استانی شدند که در مدت سه روز به قصه‌گویی و رقابت با هم پرداختند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‌گویی در دو بخش صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای گفت: حدود ۴۵۰ نفر از شرکت کنندگان در بخش صحنه‌ای و بقیه در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای شرکت کرده بودند.

فتاحی گفت: علاقمندان در سه بخش دختران و پسران (رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در این جشنواره شرکت کرده بودند.

او افزود: برگزیدگان مرحله استانی راهی مرحله منطقه‌ای و نهایتا برگزیدگان راهی مرحله بین المللی بیست و دومین جشنواره قصه گویی که اواخر آذر ماه برگزار می‌شود، خواهند شد .

 

 

انتهای پیام/د

قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت انسان‌ها

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.