معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه یک مفهوم درون زاست و استان‌ها باید خودشان موجبات توسعه را فراهم کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست شورای اقتصاد مقاومتی قزوین گفت: توسعه یک مفهوم درون زاست و در استان باید خودتان موجبات توسعه را فراهم کنید، توسعه کشور هم همین طور است نباید انتظار داشته باشیم کسی خارج از کشور موجب توسعه شود.

او اضافه کرد: این استان توان دانشگاه صنعتی کشاورزی را دارد و توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که از داخل بجوشد که این استان این ظرفیت را دارد.

ستاری گفت: در اقتصاد نفتی، این باور وجود دارد که می توان همه چیز را با پول خرید و کارآفرینی ارزش نیست، در حالیکه با تکیه بر خام فروشی، به هر شکل که باشد نمی‌توان کشور را ساخت.

او اضافه کرد: یک مبارزه بین اقتصاد نفتی، اقتصاد دانش بنیان و شبکه‌های گسترده واردات شکل گرفته و این مبارزه سختی است و امروز با تکیه بر دانش است که می‌توان پیشرفت کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید از کارآفرین‌ها حمایت کرد چرا که این افراد سربازان این مبارزه هستند.

ستاری افزود: جوان‌های که می‌توانند ایده‌های خود را پیاده کنند باید در اولویت قرار گیرند.

او گفت: محصول زمانی از حالت پژوهشی بیرون می‌آید که سرمایه گذارش بخش خصوصی باشد، اهمیت دادن به این بخش و توسعه توسط خود شما انجام می‌شود و ما ابزار این توسعه ایم و تا جایی بتوانیم کمک می‌کنیم.

احداث پروژه چشمه نور ایران در گرو تأمین اعتبارات ملی

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به احداث پروژه چشمه نور ایران در قزوین گفت: احداث این پروژه، قزوین را به مرجعیت علمی در منطقه تبدیل می‌کند، اما اعتبارات لازم برای احداث این پروژه، قابل توجه نیست و نیازمند مساعدت در این زمینه هستیم.

محمدی افزود: تبدیل علم به ثروت از سیاست‌های کلان کشور محسوب می‌شود و برای تحقق آن، گام‌های جدی برداشته شده است.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه در میدان صنعت، کشاورزی و تمام عرصه‌ها در تبدیل علم به ثروت فاصله زیادی داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های متعددی در استان قزوین وجود دارد، باید ارتباط دانشگاه با صنعت نزدیک‌تر و علم به ایده و محصول تبدیل شود.

استاندار قزوین هم در این نشست گفت: تلاش خواهیم کرد رابطه بین دانشگاه و صنعت تقویت شود.

جمالی پور افزود: باید در زمینه استفاده از کالای ایرانی هم بین مردم فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.