رییس دادگستری استان گفت: اراضی ملی یک قدرت بزرگ است و این سرمایه باید بزرگ حفظ شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  حجت الاسلام حمیدی رییس کل دادگستری استان گفت: امزوره مدیریت اراضی ملی و طبیعی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در کشور به آن توجه شود.

او با اشاره به اینکه اراضی ملی یک قدرت بزرگ است افزود: این سرمایه‌ها باید حفظ شود و این به این معنا نیست که دورش فنس کشی شود بلکه به این معنا است که باید زمین ها مدیریت شود

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: مقررات در خصوص این اراضی باید به گونه‌ای باشد که ضمن رعایت قوانین بهره برداری لازم از این منابع هم انجام و همچنین نیاز مردم مرتفع شود.

او ادامه داد: شورای حفاظت از اراضی ملی و بین المال حدود چهارده تا پانزده سال فعال است و جلسات منظمی در سطح کشور در این خصوص برگزار می شود.

رییس دادگستری استان با اشاره به اینکه باید نسبت به این سرمایه ملی حساس بود گفت: در قوه قضاییه این شورا شکل گرفته تا  بر عملکرد سازمان‌ها و ادارات متولی موضوع  نظارت کنند و مشکلات این حوزه از طریق ستاد مرکزی قوه قضاییه و سازمان‌ها پیگیری شود .

 مقدسی دادستان بیرجند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در جلوگیری از تصرف اراضی نقش بسزایی داشته است گفت: با اتوجه به نظارتی که دهیاری ها دارند در داخل روستا ها و حریم روستا ها در استان خیلی کم به اراضی دولتی تصرف شده است.

او با بیان اینکه شش ماهه امسال ۹۵ فقره تخلف در حوزه روستاها صورت گرفته است افزود: در سال ۹۷، ۲۶۶ ففره تخلف  در خصوص اراضی ملی ثبت شده است.

انتهای پیام / ط آ

ثبت ۹۵ فقره تخلف در حوزه اراضی روستایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.