یک مقام آمریکایی اعلام کرد آمریکا هزار نظامی خود را از سوریه خارج و در عراق، کویت و احتمالا اردن مستقر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی از خروج حدود یک هزار سرباز آمریکایی از سوریه و استقرار آن‌ها در عراق، کویت و احتمالا اردن خبر داده است.

این مقام آمریکایی به شرط آنکه نامش فاش نشود در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه پس از تهاجم ترکیه به این کشور توضیحاتی داده است.

این مقام گفته است سربازان آمریکایی از منطقه منبج--جایی که نیرو‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۷ مستقر شده اند—خارج می‌شوند. نیرو‌ها در حال تثبیت مواضع خود در عراق، کویت و اردن هستند تا به زودی آماده ترک سوریه شوند.

وی در ادامه اظهار داشت سربازان آمریکایی مستقر در عراق می‌توانند عملیات مرزی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه را همانند زمانی که با نیرو‌های دموکراتیک همکاری داشتند، از سر بگیرند.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز روز گذشته مدعی شده بود نظامیان آمریکا به طور کامل از شهر منبج سوریه خارج شده اند.

ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: سوریه ، عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
آمریکا قلاده ترکیه باز کرد تابه سوریه حمله کنه تا داعش ونیروهای خودش در عراق مستقر کنه
آخرین اخبار