رئیس جمهور افغانستان گفت: در پنج سال گذشته ده ها مامور عالیرتبه به خاطر فساد محاکمه شده اند

اشرف غنی: در پنج سال گذشته ده ها مامور عالیرتبه به خاطر فساد محاکمه شده اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با جان ساپکو، سربازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که به منظور قانونمند شدن امور ادارات دولتی، در پنج سال گذشته بیشتر از ۴۰۰ قانون به تصویب رسیده و ده‌ها تن از مامورین عالی رتبه حکومتی به خاطر دست داشتن در فساد، محاکمه شده‌اند.

طرفین در این دیدار، درباره پیشرفت‌ها، دستاوردها و نتایج کارکرد حکومت افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری گفتگو کرده‌اند.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفته است که بالابردن درصد مصرف بودجه‌ انکشافی افغانستان یک پیشرفت خوب برای حکومت است و اکنون مصرف بودجه ادارات دولتی به ۹۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزوده است که در تعیین افراد در ادارات خدمات ملکی نیز از مداخله سیاسیون جلوگیری شده و در یک و نیم سال گذشته، ۵۰ هزار تن در ادارات مختلف خدمات عمومی و ۲۰ هزار معلم در مطابقت با معیارهای تعیین شده، از سوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی استخدام شده‌اند.

به گفته اشرف غنی، در بخش تدارکات ملی بیشتر از ۲۰۰ جلسه برگزار شده و در حدود ۹۰۰ میلیون دالر صرفه‌جویی به عمل آمده و نیز در بخش امنیتی و دفاعی که بخش عمده آن را ایالات متحده آمریکا تمویل می‌کند، در عرصه‌های کاری، ساختاری و تدارکاتی اصلاحات به میان آمده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار